הרמטכ"ל נגד ח"כ בוארון: "מטיל דופי בשיקולי האלוף, אמירה ראויה לגינוי"

בתגובה לדבריו של חבר הכנסת מהליכוד, שטען בריאיון שאלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס מעדיף את האינטרס הפלסטיני על זה הישראלי, תקף הרצי הלוי: "כל אמירה אשר מטילה דופי במחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - אין לה שחר". שר הביטחון התייחס גם הוא לדברים ותקף את חבר סיעתו: "מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות"

הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס בתדריך
הרמטכ"ל הרצי הלוי ואלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס בתדריך | צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל הרצלי הלוי הגיב הערב (שלישי) לדבריו של ח"כ אביחי בוארון (הליכוד), שתקף בחריפות את אלוף פיקוד מרכז יהודה פוקס על רקע הפיגוע במעלה אדומים, ואמר כי "יותר חשוב לו לאפשר חופש תנועה לפלסטינים על פני שמירה הרמטית לביטחון ישראלים". הרמטכ"ל גינה את הדברים של חבר הכנסת והוסיף: "האלוף יהודה פוקס, הוא מפקד לוחם, ערכי ומצטיין, אשר תחת פיקודו, מפקדי צה״ל וחייליו פועלים לילות כימים להבטיח את ביטחונם של תושבי אזור יהודה ושומרון".

עוד אמר הרמטכ"ל כי "כל אמירה אשר מטילה דופי בשיקוליו של האלוף ובמחויבותו לביטחון אזרחי ישראל - ראויה לכל גינוי ואין לה שחר".

שר הביטחון יואב גלנט התייחס גם הוא לדברים ותקף את חבר סיעתו בוארון: "מפקד פיקוד המרכז האלוף יהודה פוקס הוא קצין מקצועי ורב זכויות. האלוף פוקס מקדיש את חייו להגנת עם ישראל - מגנה בתוקף את ההתקפות משוללות היסוד עליו מצד גורמים פוליטיים חסרי אחריות".

ח''כ אביחי בוארון
ח''כ אביחי בוארון | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90

בריאיון שהעניק היום ח"כ בוארון ברשת ב' הוא אף טען שהאלוף פוקס פועל על דעת עצמו, מתעלם מהדרג המדיני ונותן המלצות שפוגעות בישראלים. בנוסף, הוא טען שהממשלה צריכה לשים את הטיפול בפיגועים בראש סדר העדיפויות.