מתנחלים גירשו את מח"ט בנימין משבעה של נרצח בפיגוע: "רוצח"

אלוף-משנה אליאב אלבז הגיע לביקור ניחומים אצל משפחתו של הראל מסעוד ביד בנימין, שנרצח בפיגוע ליד עלי. הוא הותקף על-ידי מתנחלים שהלכו אחריו וצעקו לעברו "רוצח". אל"מ אלבז עזב את המקום. דובר צה"ל: "אירוע חריג שלא מתקבל על הדעת"

זמן צפייה: 00:29

מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז, הגיע הערב (שני) לביקור ניחומים אצל משפחתו של הראל מסעוד ביד בנימין, שנרצח בפיגוע בעלי, והותקף בידי מתנחלים. בתיעוד מהאירוע נראים כמה מהם כשהם הולכים אחריו וצועקים לעברו "רוצח, בוגד, הדם על הידיים שלך". אל"מ אלבז עזב את המקום.

מדובר צה"ל נמסר: "מפקד חטיבת בנימין, אלוף-משנה אליאב אלבז, הגיע לנחם את את אחת ממשפחות הנרצחים מהפיגוע בסמוך לעלי ביום שלישי האחרון. האנשים במקום נהגו כלפיו באופן שאינו ראוי ואינו מכבד והוא עזב את המקום. מדובר באירוע חריג ושאינו מתקבל על הדעת כלפי מפקד שעושה לילות כימים להבטחת ביטחון התושבים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2306262242' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד נוסף לאירוע' poster='' kid='1_y3jpdw4l' duration='29']

אל"מ אלבז היה במרכז הסערה לאור ההתחממות בגזרת בנימין עליה הוא אחראי, שניהלה אירועים רבים מול מתנחלים לאחרונה, ולאור הדה לגיטימציה שהוא עבר לאחרונה, פרסם הרמטכ"ל הרצי הלוי פרסם הודעת גינוי מיוחדת בנושא בה כתב: "זהו שיח פסול ולא ערכי הפוגע במשרת ציבור אשר פועל במקצועיות, מתוקף חוק ובאופן ערכי וממלכתי. אליאב הוא קצין קרבי, ערכי ומוסרי שפעל ומוסיף לפעול תוך סיכון חייו למען תושבי יהודה ושומרון בפרט, ואזרחי ישראל ככלל. כל הטלת דופי בכך או ניסיון לטעון אחרת הינם משוללי כל יסוד".

מח''ט בנימין אליאב אלבז
מפקד חטיבת בנימין, אל''מ אליאב אלבז | צילום: דובר צה''ל

שר הביטחון לשעבר בני גנץ גם הגיב לתיעוד נגד המח"ט של הגזרה הנפיצה בחשבון הטוויטר שלו: "אל"מ אליאב אלבז הוא קצין ומפקד עתיר זכויות שמקדיש את חייו לביטחון המדינה. הקריאות נגדו הן לא רק בזויות, אלא מעידות על כשל ערכי ורוח גבית שמקבלים קיצוניים בימים אלו כנגד כוחות הביטחון. המעשים וההתבטאויות שאנו רואים בימים אלו עלולים להיגמר באסון".

הראל מסעוד, אחד מנרצחי הפיגוע בעלי
הראל מסעוד, אחד מנרצחי הפיגוע בעלי | צילום: באדיבות המשפחה

ראש המועצה המקומית אפרת עודד רביבי אמר: "כנבחר ציבור וראש מועצה ביהודה ושומרון הצטערתי וכאבתי את המילים והגידופים כנגד מח"ט בינימין כפי שפורסמו בסרטון שעה שבא לביקור ניחומים. גם לי יש ביקורת לא פעם, אולם מעולם לא התבלבלתי, צה"ל הוא לא אויב. משרתים בו ילדינו ומשרתים בו מי שאכפת להם. למרות תחושת הכאב והתסכול נוכח התגברות הטרור, צריך להפסיק מיד את לקיחת החוק לידיים, חובה להוריד להבות ולאפשר לצבא להתרכז במשימות ההתקפיות נגד הטרור הפלסטיני. כדי שנוכל לפגוע במחבלים טרם ייצאו, כדי שנוכל לסגור חשבון עם המפגעים בכפרים, כדי שנוכל למנוע ירי מטענים ורקטות יש להפסיק את ההשתלחות בצה"ל ולפנות לדרך של שיח, הבנות ושיתופי פעולה".