נתניהו: "עדיין אין ודאות שמוחמד דף חוסל, נגיע לכל צמרת חמאס"

נתניהו כינס מסיבת עיתונאים ואמר כי "אין ודאות" שהחיסול אכן צלח. על שאלת חדשות 13 השיב: "חודשים לא הייתה התקדמות במו"מ כי הלחץ הצבאי לא היה חזק מספיק". על גלנט: "ועדת חקירה? בסוף המלחמה. אפשר לעבוד יחד כל עוד יש אמון"

זמן צפייה: 19:55

לאחר ניסיון החיסול של ראש הזרוע הצבאית של חמאס מוחמד דף, שתוצאותיו עדיין לא התבררו, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים הערב (שבת) כי "אין ודאות" שהחיסול אכן צלח, אך שיראל "תגיע לכל צמרת חמאס. הם בני מוות". על שאלת חדשות 13 בנוגע למגעים לעסקה - השיב: "במשך חודשים לא הייתה התקדמות במו"מ כי הלחץ הצבאי לא היה חזק מספיק". על קריאת שר הביטחון יואב גלנט לוועדת חקירה ממלכתית אמר: "זה יחכה לסוף המלחמה. אני לא מפטר שרים. אפשר לעבוד יחד אם יש אמון".

בשעות הצהריים המוקדמות יצא לפועל ניסיון החיסול של דף ושל סגנו ראפע סלאמה בח'אן יונס, עם תקיפה של חיל האוויר בעיר. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב הערכת מצב בקריה. ההערכה בצה"ל היא כי עשרות מחבלים נפגעו במתחם שהותקף בח'אן יונס, ולפי גורמים בצבא מדובר במתחם אזרחי בשטח פתוח שנועד לתנועת מחבלים. בצה"ל אומרים כי מדובר ב"סיכול מתפרץ" שהצבא נערך אליו כבר זמן רב, והתאפשר בזכות מודיעין מדויק של שב"כ, אמ"ן ופיקוד הדרום.

גורם מדיני בלשכת נתניהו מסר: כי "ראש הממשלה אישר את המבצע כבר אתמול בלילה, ובמהלך כל היום עקב מקרוב ועודכן בפרטים. במהלך היום קיים הערכת מצב טלפונית בשעות הצהריים, ומאוחר יותר הערב קיים הערכת מצב נוספת פרונטלית בקריה, שכללה גם דיון שבויים ונעדרים". במקביל, בכירים אמריקנים אמרו כי ניסיון החיסול הוא "פעולה משמעותית שמקדמת את סיום המלחמה". בכירים ישראלים אמרו לחדשות 13 כי ראש המוסד צפוי לצאת השבוע לקטר להמשך השיחות וכי "בינתיים לא חל שינוי".

ראפע סלאמה ומוחמד דף
ראפע סלאמה ומוחמד דף

המבצע התנהל מחמ"ל מבצעים מיוחד של שב"כ, וקיימת הערכה כי בסביבתם של דף וסגנו נכחו פעילים נוספים, שחוסלו גם הם.בחמאס תקפו: "מוכיח שישראל אינה מעוניינת בעסקה. מדובר בהסלמה חמורה".  משרד הבריאות בעזה הנשלט על-ידי חמאס: "71 נהרגו ו-289 נפצעו בתקיפות".

אזור התקיפה בניסיון החיסול של מוחמד דף
אזור התקיפה בניסיון החיסול של מוחמד דף | צילום: דובר צה"ל

לפי דיווח נוסף, בחמאס חוקרים "פרצה פנימית" שקדמה לניסיון החיסול של דף וסגנו. שב"כ עוקב אחרי בכירי חמאס במשך שנים, ודף היה אחד המבוקשים הבכירים ביותר. במהלך הלחימה באזור היה קשה יותר להגיע אל בכירי הארגון, שכן הם הסתתרו לעתים בחסות אוכלוסיה אזרחית.

התקיפה יצאה לפועל לאור עבודה מאומצת של אמ"ן ושב"כ במעקב אחר בכירי חמאס, ונמסר כי "בתוך שב"כ הוקמה יחידה יעודית של אמ"ן שמביאה את כלל היכולות של האגף סייבר - איסוף, מיפוי ,שפה, מקורות ועוד, ובשיתוף פעולה עם השב"כ מצליחים להביא לניסיונות מסוג זה".