"איים עליי, הכריח אותי לכתוב לו 'חיים שלי'": גרסת הסוהרת החשודה

יממה אחרי פרסום דבר החשד לקשר אינטימי בין מחבל שרצח ישראלים לחיילות-סוהרות בכלא רמון - נחשפה בחדשות 13 גרסתה של אחת החיילות. בטלפונים הניידים - הן שלה והן של האסיר - נמצאו הודעות שבהן נכתב, בין היתר, "חיים שלי". היא טענה: "הוא איים עליי". עוד אמרה: "כולם בכלא ידעו שיש לו סמארטפון"

זמן צפייה: 01:53

פרסום ראשון: כבר יותר מיממה שפרשת החשד לקשר אינטימי בין מחבל שרצח ישראלים לחיילות סוהרות בכלא רמון מטלטלת את שירות בתי הסוהר. המשרד לביטחון לאומי כבר הורה להוציא את כל החיילות משירות בבתי הסוהר הביטחוניים - והערב (שבת) נחשפה בחדשות 13 גרסתה של אחת החיילות. בטלפונים של הסוהרת והן של האסיר הביטחוני נמצאו הודעות חובה, שבהן, ביתר היתר, נכתב "חיים שלי". הסוהרת נחקרה - ואמרה: "הוא הכריח אותי לכתוב 'חיים שלי'. הקשר לא היה מיני - אלא יותר ליטופים". לדבריה, האסיר הצליח להשיג את מספר הטלפון שלה, והיא סיפרה: "הוא אסיר דומיננטי בכלא. הרגשתי מאוימת. כולם ידעו שיש לו סמארטפון - והעלימו עין. הוא איים עליי ואמר, 'אם את לא עושה מה שאני אומר לך - אפיץ שאנחנו בקשר".

הקשר בין הסוהרות לאסיר הביטחוני, שנושא עונש של מאסר עולם, נחשף בעקבות מידע מודיעיני. אחת מהן זומנה לבירור אצל קצין הביטחון של שב"ס, שם סיפרה שקיימה קשר אינטימי עם האסיר - שכלל מגע מיני שלא הגיע לכדי יחסי מין. מפרטי המקרה עולה כי הקשר התקיים לפני כשנה, ולפי החשד התבסס על הטלפון הנייד ואינסטגרם.

החשד הוא שחברותיה של הסוהרות ידעו על הקשר ולא דיווחו על כך לממונים עליהן. כמו כן, נבדק אם האסיר היה בקשר עם עוד סוהרות. בשבוע הבא צפויות להיחקר באזהרה לפחות שתי סוהרות נוספות. האסיר הועבר בעקבות החשיפה לבידוד. כלל המידע הועבר למחלקה לחקירות שוטרים לצורך בדיקת המקרה.

נציבת שב"ס קטי פרי, השר איתמר בן גביר
נציבת שב"ס קטי פרי, השר איתמר בן גביר | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בהודעה משותפת של השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ונציבת שירות בתי הסוהר רב-גונדר קטי פרי נמסר אתמול כי השניים הנחו להפסיק לאלתר את שירות סוהרות החובה בבתי הסוהר הבטחוניים בשב"ס.

עוד נאמר כי בשיחה שהתקיימה בין השר לבין נציבת שב"ס החליטו השניים לפעול להוצאת סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים כבר בימים הקרובים, שיאפשרו גם הם פרק זמן להתארגנות קצרה, זאת "בהמשך לתהליך שהוביל השר בן גביר מראשית כהונתו להוצאת כלל סוהרות החובה מהאגפים הביטחוניים לאחר 20 שנה בהם משרתים חיילי חובה בשב"ס - תהליך שכבר החל ובמסגרתו כבר הוצאו מאות סוהרות בשירות חובה מהאגפים הביטחוניים, ואמור להסתיים במחצית 2024".