התיעוד האחרון: יובל נורה כשארנקו לצידו; רה"מ חזר בו: "גיבור"

תיעוד חדש של יובל קסטלמן, שנטרל את המחבלים בפיגוע בירושלים בשבוע שעבר, פורסם כשהוא ירוי ולידו ארנקו שאותו זרק לכיוון החייל כדי שיראה בתעודת הזהות שלו שהוא לא מחבל - אך האחרון ירה בו למוות בכל זאת. אחרי שאמר כי "אלה אחיים", נתניהו שוחח עם אביו של קסטלמן: "טרגדיה איומה, יובל גיבור"

זמן צפייה: 08:03

פרטים חדשים על הירי שממנו נהרג יובל קסטלמן, שנטרל את המחבלים בפיגוע בירושלים בשבוע שעבר: היום (ראשון) פורסם תיעוד חדש של קסטלמן, כשהוא ירוי ולידו ארנקו שאותו זרק לכיוון החייל כדי שיראה בתעודת הזהות שלו שהוא לא מחבל - אך האחרון ירה בו למוות בכל זאת. במקביל, ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם אביו של יובל קסטלמן, ומאוחר יותר מסר: "יובל הוא גיבור ישראל, הדבר הזה חייב להיבדק עד תום" - זאת לאחר שאתמול התייחס במסיבת עיתונאים בקריה לפיגוע, ובמענה על השאלה אם יש להמשיך במדיניות חלוקת הנשק הנוכחית - אמר: "אני מאמין שצריך להמשיך עם המדיניות. יכול להיות שנשלם על כך מחירים, אלה החיים".

יובל קסטלמן לאחר שנורה
יובל קסטלמן לאחר שנורה

נתניהו אמר היום: "יובל, במעשה גבורה עילאי, הציל חיים רבים, אבל לצערנו קרתה שם טרגדיה איומה - האיש שהציל בעצמו נקטל. הדבר הזה חייב להיבדק עד תום. שוחחתי היום עם משה, אביו של יובל. מלח הארץ, משפחה ציונית, משפחה מופלאה. אני והעם כולו דואבים איתם על מותו של גיבור ישראל". לאחר השיחה, אמר משה לחדשות 13: "רה"מ שוחח איתי ואמר שלא ידע אמש את כל העובדות".

הבוקר התייחס השר בני גנץ לדבריו של נתניהו אתמול וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "המקרה של יובל הגיבור הוא לא 'החיים', אלא תמרור אזהרה שמחייב הפקת לקחים. נדרשת חקירה מקיפה של הנסיבות שהביאו אליו, הנהלים וההקפדה על טוהר הנשק". גם השר גדי איזנקוט התייחס לדברים בפוסט בחשבון הפייסבוק שלו וכתב: "עלינו לחנך ליוזמה ולחתירה למגע כפי שהפגין יובל - יחד עם הצורך לפעול ע"פ הוראות הפתיחה באש".