טייסי חיל האוויר לבכירי מערכת המשפט: "עצרו את הרס הדמוקרטיה"

בעקבות השיח בנושא חוק האפליה וביטול סעיף הגזענות, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ ובכירים נוספים בחיל האוויר שיגרו מכתב לנשיאת ביהמ"ש העליון אסתר חיות וליועמ"שית גלי בהרב-מיארה בו הם מבקשים: "תצילו את הדמוקרטיה הישראלית מרעיונות קיצוניים, ואנחנו נתייצב לצידכן"

זמן צפייה: 01:31

הדיונים האחרונים בנושא חוק האפליה וביטול סעיף הגזענות, יחד עם חוקים נוספים, הביאו היום (שני) את בכירי חיל האוויר לשעבר לפנות לנשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות, וליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, במכתב המבקש שיתערבו ויעצרו את מה שהם מכנים "הרס הדמוקרטיה".

על המכתב חתומים 1,197 טייסי קרב מעשרות השנים האחרונות, החל מתקופת מלחמת יום כיפור, דרך הפצצת הכור בעיראק ועד לטייסים בכירים שפעילים היום במסגרת החיל. "אנו חרדים מכך שמדינת ישראל הדמוקרטית בסכנה", כותבים הבכירים במכתב, ומוסיפים: "אתן קו ההגנה האחרון, וביכולתן לעצור את תהליך הרס הדמוקרטיה".

בין החתומים על הפנייה נמצאים הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, יחד עם מפקדי חיל האוויר בדימוס איתן בן אליהו ואביהו בן נון, ואלופים נוספים כדוגמת עמוס ידלין שכיהן כראש אמ"ן, ונמרוד שפר שתפקד כראש אגף התכנון. בנוסף, גם נשים לוחמות צוות אוויר חתמו על המכתב שנשלח גם ליועצת המשפטית של הכנסת שגית אפיק.

אסתר חיות
אסתר חיות | צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

"אתן תעשו את תפקידכן ותצילו את הדמוקרטיה הישראלית מרעיונות קיצוניים", כותבים הטייסים, "ואנחנו נתייצב לצידכן", מוסיפים. עוד הם מציינים כי הם "גם אנשי ימין, גם מרכז וגם שמאל, מזרחים ואשכנזים, מכל המקומות", וכי הדבר חשוב "למען הצלת הדמוקרטיה".

בצה"ל יש מי שלא אהב את המכתב, ויש מי שבודק בחיל האוויר האם ישנם טייסים שעדיין נמצאים בשירות מילואים פעיל, שטסים מדי שבוע, וחתמו על המכתב שנשלח. אם אכן יימצאו כאלה, יילקחו צעדים נוספים ויהיו לכך השלכות.