תכננו פיגועים: שב"כ חשף קשר בין צעירים מהגדה ופעיל חמאס מעזה

שירות הביטחון הכללי התיר לפרסום כי הסתיימה חקירתם של ארבעה חשודים מהשומרון שעמדו בקשר עם מפעיל של ארגון הטרור האיסלאמי, גיסו של אחד מהם, אשר שוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט. מהחקירה עלה כי המפעיל הנחה אותם לרכוש נשקים ולאסוף מידע לטובת פיגועי ירי נגד אזרחים וחיילים באיו"ש

החשודים אסלאם טובאסי (מימין) ואנס מראעבה

שירות הביטחון הכללי התיר היום (רביעי) לפרסום כי בשבועיים האחרונים הסתיימה חקירתם של ארבעה חשודים אשר עמדו בקשר עם פעיל חמאס מרצועת עזה ותכננו לממש פיגועי ירי לעבר מטרות ישראליות. הפעילים הבולטים שנעצרו במסגרת התשתית הינם  אסלאם טובאסי - יליד 1996 תושב טמון (צפון השומרון) ואנס מראעבה - יליד 1997, תושב חרבת ראס עטיה (קלקיליה)

מהחקירה של הפעילים בשב"כ עלה כי הפעילים עמדו בקשר עם בלאל בשאראת - פעיל חמא"ס אשר שוחרר מהכלא במסגרת עסקת שליט, גורש לרצועה, ופועל במסגרת "מטה הגדה" (שהינו גוף של החמא"ס הממוקם ברצועת עזה וייעודו לקדם פעילות טרור צבאית משטחי איו"ש). בלאל הינו של גיסו של המגוייס אסלאם טובאסי.

בלאל בשאראת, המפעיל מרצועת עזה
בלאל בשאראת, המפעיל מרצועת עזה

עוד עלה בחקירה כי בלאל בשאראת הנחה את אסלאם ואנס לרכוש נשקים ולאסוף מידע מהשטח לטובת מימוש פיגועי ירי בשם החמאס לעבר מטרות אזרחיות ופגיעה בחיילי צה"ל. פעילי החולייה נעצרו וכן נתפס נשק אשר רכשו. בנוסף נתפסו כספי טרור שהועברו לידי החוליה מטעם מפקדת חמאס.

בשנים האחרונות מזוהים צירי אכוונה רבים של ארגוני הטרור ברצועת עזה, המנצלים פלסטינים תושבי יהודה ושומרון לקידום פעילות טרור, בתוך כך פעילי חמא"ס מהרצועה מעבירים כספים וחימוש לפעילים באיו"ש במטרה להוציא פיגועים לעבר יעדים ישראלים.

הנשק שנתפס ברשות הפעילים
הנשק שנתפס ברשות הפעילים