חילופי אש במחנה הפליטים בג'נין: אחיו של זכריא זביידי נעצר

יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש וסיירת חרוב פעלו במחנה הפליטים בג'נין על מנת לסכל פיגוע טרור. עם כניסתם למחנה הפליטים, הופעלה אזעקה שהתריעה את תושבי המקום מכניסתם של הכוחות, וחילופי אש החלו בין הצדדים

זמן צפייה: 02:26

יחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש וסיירת חרוב פעלה היום בשעות הצהריים (ראשון) במחנה הפליטים בעיר ג'נין על מנת לסכל פיגוע טרור, כך לפי המידע שנמסר מצה"ל. עם כניסתם למחנה הפליטים, הופעלה אזעקה שהתריעה את תושבי המקום מפני כניסתם של הכוחות, ובמקביל - חילופי אש החלו בין הצדדים. אין נפגעים לכוחות צה"ל.

לפי כמה דיווחים פלסטינים, כוחות הביטחון נכנסו למחנה הפליטים כדי לעצור את ג'בריל זביידי, אחיו של זכריא זביידי, מחבל פלסטיני, לשעבר מפקד גדודי חללי אל-אקצא של הפת"ח בג'נין, ומי שהיה אחד מששת מהנמלטים מכלא גלבוע. לכשנעצר זביידי, פעיל "תנזים" שהיה מעורב בפעילות טרור נגד כוחות צה"ל ומי שעל פי החשד היה מעורב בחטיפת גופתו של טירן פרו ז"ל, הכוחות עזבו את מחנה הפליטים. משרד הבריאות הפלסטיני דיווח כי שלושה חמושים נפצעו במהלך פעילות צה"ל בג'נין, שניים מהם נפצעו קשה.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2302121406' autoplay='0' credit='' desc='תיעוד רגעי המעצר' poster='' kid='1_ljf1h05x' duration='']

פינוי מאחז ''גופנה''
פינוי מאחז ''גופנה''

במקביל לפעולה בג'נין, צה"ל פינה את המאחז הבלתי חוקי "גופנה" במרכז יהודה ושומרון לאחר שבלילה החולף, עשרות מתנחלים הקימו שם מבנים על קרקע פלסטינית פרטית. בתוך כך, 30 הישראלים ששהו במרחב פונו מהמקום. המתנחלים שמשתייכים לתנועת "נחלה" עלו למקום בשעות הלילה והקימו כמה מבנים מאבן ומעץ, עד לפינויים בשעות הצהריים.