מפקד התארגנות טרור ושישה מחבלים נוספים חוסלו בשומרון

בשיאה של תקופה בה הטרור ביהודה ושומרון מרים את ראשו, צה"ל חיסל אתמול את שאדי זכארנה, ראש התארגנות טרור, בפעילות בעיר קבאטיה. שישה מחבלים נוספים חוסלו מהאוויר, ושבעה אחרים נעצרו

זמן צפייה: 00:21

צה"ל הודיע היום (שישי) כי ראש התארגנות הטרור בעיר הפלסטינית קבאטיה, שאדי זכארנה, חוסל אתמול במהלך תקיפה צבאית בעיר. בנוסף אליו, חוסלו עוד שישה מחבלים בפעילות בצפון השומרון. עוד במהלך הפעולה שנערכה באמרחב ג'נין, הכוחות החרימו שלושה נשקים ואמצעי לחימה נוספים שאותרו בידי המחבלים שחוסלו.

המחבלים חוסלו על ידי מטוס קרב של חיל האוויר, לאחר שפתחו באש לעבר הכוח. עוד במהלך הפעילות, הכוחות עצרו שבעה מבוקשים החשודים בביצוע פעולות טרור.

חלק מהאמל"ח שאותר בפעולה
חלק מהאמל"ח שאותר בפעולה | צילום: דובר צה"ל

הפעילות של צה"ל מגיעה במהלך תקופה מתוחה מאוד באזור יהודה ושומרון, וזאת בעוד שהלחימה המסיבית בדרום ובצפון נמשכת. בשבוע שעבר פורסם במהדורה המרכזית כי בישיבת הקבינט האחרונה הזהירו בכירי מערכת הביטחון בישראל, בהם שר הביטחון יואב גלנט, ראש שב"כ רונן בר, והרמטכ"ל הרצי הלוי כי המצב בשטחי יהודה ושומרון נמצא על סף פיצוץ, וכי הדבר עלול לעלות ב"מאות הרוגים" בישראל.

במצגת שהציגו לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשרים, הוצגו נתונים על אודות כמות נשק שנמצאת בשטח, ועל גניבות נשקים. נאמר כי אם המצב יגיע לכדי פיצוץ, הוא יביא לאבדות רבות גם מפיגועי התאבדות. במערכת הביטחון טוענים כי צריך להרגיע את המצב, ועלה נושא העברת הכספים לרשות הפלסטינית, אותה מעכב שר האוצר בצלאל סמוטריץ', וגם נושא סטטוס הקוו בהר הבית, בצל הפעילות המרובה של השר איתמר בן גביר באזור.

הבכירים ביקשו מנתניהו להעביר החלטת ממשלה בעניין, אך נתניהו מסתפק בהודעה פומבית שצריך לעבור דרכו לפני כל עלייה להר הבית. לאחר תשובה זו, מערכת הביטחון בעצם נענתה בשלילה על כל הצעה שהציגה ליושבי הקבינט.