חשד לפיגוע דריסה במחסום קלנדיה: מאבטח נפצע קל, המחבל נעצר

מחבל דרס מאבטח בן 32 במחסום קלנדיה שמצפון לירושלים. צוות מד"א שהוזעק לזירה העניק לו טיפול רפואי. מצבו קל. מהמשטרה נמסר כי המחבל, בן 38 מכפר עקב, נעצר על-ידי כוחות הביטחון: "חשד שביצע את הפיגוע על רקע אובדני"

זירת הדריסה בקלנדיה
זירת הדריסה בקלנדיה | צילום: תיעוד מבצעי מד"א

מאבטח בן 32 אחד נפצע בצהריים (חמישי) באורח קל מאוד מדריסה במעבר קלנדיה שמצפון לירושלים. מהמשטרה נמסר כי המחבל נעצר כשהוא עם ורידים חתוכים. המאבטח פונה לבית החולים שערי צדק שבעיר.

פראמדיק מד"א דוד טרכטנברג סיפר: "הפצוע שנפגע מהרכב המסחרי התהלך בסמוך למחסום כשהוא סובל מחבלות בגפיים. הענקנו לו טיפול רפואי ראשוני ופינינו אותו לבית החולים כשהוא בהכרה מלאה ומצבו קל".

הרכב של החשוד כמחבל בקלנדיה
הרכב של החשוד כמחבל בקלנדיה

מהמשטרה נמסר כי "סמוך ל-12:30 התקבל דיווח על דריסת מאבטח אזרחי במעבר קלנדיה. כתוצאה מהדריסה המאבטח נפגע באורח קל. החשוד בדריסה, בן 38 מכפר עקב, נעצר על-ידי כוחות הביטחון במעבר. ברכב שבו נהג ועמו דרס את המאבטח, איתרו השוטרים סכין יפנית המגואלת בדם החשוד".

הסכין שנמצאה ברכב
הסכין שנמצאה ברכב
הרכב של החשוד כמחבל בקלנדיה
הרכב של החשוד כמחבל בקלנדיה

עוד נמסר: "מתחקור ראשוני עולה כי החשוד הגיע ברכב למעבר מכיוון קלנדיה לכיוון ירושלים כשהוא פצוע, זאת לאחר שככל הנראה חתך את עצמו. לאחר שנעצר ליד עמדת הבידוק במעבר ומאבטח אזרחי פנה אליו, החל בנסיעה פתאומית, סטה מנתיב הנסיעה ופגע במאבטח אזרחי אחר שעמד בסמוך ושנפצע באורח קל כאמור".

"כוחות משטרה גדולים של מחוז ירושלים ומשמר הגבול הוזעקו למקום. חבלני מחוז ירושלים זיכו את הרכב וחוקרי המשטרה החלו באיסוף ממצאים במקום. המעבר נסגר לתנועת כלי רכב. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיע למעבר וקיים הערכת מצב עם המפקדים. נוכח נסיבות המקרה, החשד בשלב זה הוא כי מדובר בפיגוע דריסה שבוצע על רקע אובדני".