מבצע "שובר גלים": סיירת גולני והימ"מ יקבלו את צל"ש הרמטכ"ל

דובר צה"ל עידכן כי ועדת הצל"שים המטכ"לית בחרה להעניק צל"שים ליחידות שנטלו חלק משמעותי במבצע "שובר גלים" לאור הישגיהן בלחימה, בהן סיירת גולני והימ"מ שיקבלו צל"ש הרמטכ"ל, ויחידת דובדבן ויחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש יקבלו צל"ש אלוף. הרטמכ"ל: "מנעו פיגועים בעורף והגנו על אזרחי מדינת ישראל"

זמן צפייה: 00:16

דובר צה"ל עידכן היום (ראשון) כי ועדת הצל"שים המטכ"לית בחרה להעניק צל"שים ליחידות שנטלו חלק משמעותי במבצע "שובר גלים" לאור הישגיהן בלחימה. סיירת גולני והימ"מ יקבלו צל"ש הרמטכ"ל. יחידת דובדבן ויחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש יקבלו צל"ש אלוף.

הוועדה בראשותה של נשיאת בית הדין הצבאי לערעורים, אלוף אורלי מרקמן, ובה חברים מפקד זרוע היבשה, אלוף תמיר ידעי, וראש אגף התכנון, אלוף יעקב בנג'ו, ראיינה את מפקדי היחידות, עיינה בתחקירים, קיבלה המלצות של מפקדים בכירים וכן העמיקה בסיכום הוועדה הפיקודית בנושא.

פעילות צה''ל ביהודה ושומרון
פעילות צה''ל ביהודה ושומרון | צילום: דובר צה''ל

פעילות כוחות צה''ל באיו''ש
פעילות כוחות צה''ל באיו''ש | צילום: דובר צה''ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר: "בחרנו להעניק ציון לשבח, ליחידות אשר בלטו בפעילותן במהלך מבצע 'שובר גלים' לסיכול הטרור באיו"ש, מנעו פיגועים בעורף והגנו על אזרחי מדינת ישראל. כוחות צה"ל יחד עם כוחות הביטחון פועלים מידי לילה ויום לסיכול הטרור באיו"ש, כאשר מרבית הפעילויות הללו כרוכות ברמה מקצועית גבוהה ובסכנת חיים של ממש. נוסיף להגן ולשמור על אזרחי מדינת ישראל, זוהי משימתנו העליונה".

מפקד מג''ב והרמטכ''ל בביקור בימ''ס מג''ב איו''ש
מפקד מג''ב והרמטכ''ל בביקור בימ''ס מג''ב איו''ש | צילום: דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן, שיבח את החלטת הרמטכ"ל: "שילוב הזרועות בין גופי הביטחון הינו מרכיב משמעותי בשמירה על ביטחון מדינת ישראל, לוחמי משמר הגבול, שוטרי משטרת ישראל, לוחמי צה"ל ושירות הביטחון הכללי פועלים סביב לשעון בכדי לסכל פיגועים ולפגוע בתשתיות טרור".