לאחר התקיפה בדאחייה: ירי לצפת והסביבה, דריכות גבוהה בצפון

ראשי הרשויות בגבול הצפון ניהלו שיחות הערכת מצב עם פיקוד העורף לאחר ניסיון החיסול של נסראללה בדאחייה בביירות. תושבי היישובים הונחו להישאר עירניים במהלך הלילה ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים, לאור האפשרות לתגובה של ארגון הטרור. אחרי התקיפה: כ-65 רקטות שוגרו מלבנון לעבר הגליל; פגיעה ישירה בבית בצפת, אישה כבת 68 נפצעה בינוני מפגיעת הדף

זמן צפייה: 01:55

לאחר תקיפת צה"ל במפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות, במטרה לחסל את חסן נסראללה, דריכות שיא הערב (שישי) ביישובי הצפון. ראשי הרשויות מסרו לתושבים הנחיות מיוחדות, ביקשו מהם להישאר ערניים במהלך הלילה ולשהות בקרבת מרחבים מוגנים. לפי שעה אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף.

מראשי רשויות בצפון נמסר כי ניהלו שיחות הערכת מצב עם פיקוד העורף, על מנת להיות מוכנים לכל תרחיש. כשלוש שעות וחצי לאחר התקיפה, אזעקות הופעלו באזור צפת והסביבה, ורקטה פגעה בבית בעיר. אישה בת 68 נפצעה באורח בינוני. מצה"ל נמסר כי במטחים שנורו לעבר הגליל הערב זוהו כ-65 שיגורים שחצו משטח לבנון.

זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס
התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות לבנון
זירת התקיפה של מפקדת חיזבאללה בדאחייה בביירות | צילום: רויטרס

התקיפה בדאחייה התבצעה לאחר שהתקבל מידע מודיעיני כי נסראללה נמצא בבור במפקדה. לפי דיווחים נוספים בלבנון, עשרות בני אדם שנהרגו בתקיפה, במהלכה מספר בניינים קרסו, נמצאים מתחת להריסות. בכירים בישראל טוענים כי נסראללה נכח במקום בזמן התקיפה, ושומרים על אופטימיות זהירה.

יירוטים בצפון
יירוטים בצפון | צילום: דוד כהן, פלאש 90

הבוקר נורו מטחים מלבנון לעבר חיפה והקריות, מדובר צה"ל נמסר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו את המשגר ממנו שוגרו הרקטות. בעשרות תקיפות נוספות, מטוסי קרב וכלי טיס תקפו תשתיות צבאיות, מבנים צבאיים וחוליות מחבלים של חיזבאללה במרחבים רבים בדרום לבנון. בהמשך הבוקר הופעלו אזעקות גם באזור טבריה, וצעיר כבן 25 נפצע באורח בינוני מרסיסים סמוך לכנרת. במקביל, ארבעה כטב"מים ששוגרו מלבנון יורטו מול חופי ראש הנקרה.