גלנט למתגייסי גולני: "המחבלים בעזה נכנעים, אתם הסימן לניצחון"

שר הביטחון הגיע לשיחה עם המתגייסים החדשים בלשכת הגיוס בתל השומר, ואמר כי "אותנו אי אפשר לנצח". עוד הוא הוסיף: "בשביל העתיד של כולנו – תצליחו ותחזרו הביתה בשלום"

זמן צפייה: 03:23

שר הביטחון יואב גלנט הגיע הבוקר (ראשון) לשיחה עם המתגייסים החדשים לחטיבת גולני ולמערך האיסוף הקרבי בלשכת הגיוס בתל השומר. הוא אמר: "אנחנו נמצאים חודשיים במלחמה. מלחמה עקובה מדם, עם מחירים כבדים ששילמנו, ועדיין משלמים בכל יום. התגובה של הציבור בישראל היא פשוט מדהימה, ואתם הביטוי של העניין הזה. כולם מסתערים קדימה, כולם רוצם לנצח את החמאס ומבינים גם למה. וגם עושים את זה באופן אישי, שכשיש סכנה, כולם מסתערים אל הסכנה והולכים לעצור אותה.

עוד אמר: "בבוקר שבת, 7 באוקטובר, לוחמי צה"ל בסדיר ובמילואים, בשירות ובחופשה, נעו לחזית, לקחו את עצמם ורצו קדימה. זה לא מנע את הכול, אבל זה הציל מפני אירוע הרבה יותר גדול, ולצערי שילמנו על זה במחיר של הרבה מאוד חיילים שנהרגו בשטח. אבל הם בלמו בגופם את זה שהמחבלים לא יגיעו לאשקלון, לאשדוד, לתל אביב ובאר שבע. זו רוח צה"ל. אתם מצטרפים לנתיב היסטורי, שהסבא והסבתא שלכם כבר שירתו, ואחרי זה ההורים ואחרי זה אתם, והדבר הזה הוא שמה שמקנה חיים למדינה. בזמן שפה מתגייסים, חמאס נכנעים - זה המצב, אחד אחרי השני".

חרבות ברזל עזה שר הביטחון גלנט בתצפית על סג'עייה וג'באליה
שר הביטחון גלנט בתצפית על סג'עייה וג'באליה | צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון

"צה"ל עובד מאוד יפה בעת הזו. אתם תראו את זה בקרוב, היום זה נראה רחוק, תוך כמה חודשים אתם תבינו את הדברים בצורה שונה לגמרי. הרבה הערכה, כל הכבוד על ההירתמות והנשיאה בנטל. אנחנו מתגייסים ועזה נשברים. צה"ל הולך ומנצח, ואתם תצטרפו בקרוב אל המערך המפואר שנקרא צבא ההגנה לישראל. וזה הביטוי החזק ביותר, והאופטימי ביותר, זה שאי אפשר לשבור את עם ישראל, אותנו אי אפשר לנצח. גם כשמשלמים מחירים קשים. אז בשביל אלה שמתו, בשביל אלה שממשיכים לחיות, בשביל העתיד של כולנו – תלכו, תעשו את העבודות שלכם, את הביצוע שלכם, את המשימות שלכם, תצליחו ותחזרו הביתה בשלום".