"מצלמה בתוך קופסת טישו": שב"כ עיכב בנתב"ג יהודי מאיראן בחשד לריגול

החשוד עוכב לחקירה בחשד כי שיתף פעולה עם גורמי ביטחון איראניים, והודה כי קיבל משימות מגורמי ביטחון איראניים, בהן איסוף מידע וצילום סמוי מטעם גורמי ביטחון איראניים. בין האמצעים שקיבל - קופסת טישו שנועדה לטובת הסלקת אמצעי מצלם, טלפונים, מטענים ניידים וכסף

האמצעים שקיבל האיראני לטובת מימוש משימותיו בישראל
האמצעים שקיבל האיראני לטובת מימוש משימותיו בישראל | צילום: תקשורת שב"כ

שירות הביטחון הכללי סיכל ניסיון ריגול איראני בישראל: יהודי תושב איראן עוכב לחקירה הלילה (שישי) בנמל התעופה בן גוריון כי שיתף פעולה עם גורמי ביטחון איראניים, ובחקירתו הוא הודה כי קיבל משימות מגורמי ביטחון איראניים.

החשוד, בעל קרובי משפחה בישראל, עוכב לחקירה עם נחיתתו בנתב"ג, והדה כי הגיע לצורך ביצוע משימות, בהן איסוף מידע וצילום סמוי מטעם גורמי ביטחון איראניים. עוד עלה בחקירתו כי נפגש עם גורמי ביטחון איראניים, תודרך לפני הגעתו לישראל וקיבל אמצעים למימוש משימותיו.

בין האמצעים שקיבל - קופסת טישו שנועדה לטובת הסלקת אמצעי מצלם, טלפונים, מטענים ניידים וכסף. הערכת השב"כ היא כי אמצעים אלו הועברו אליו לטובת מימוש ריגול חשאי על יעדים בישראל.

האמצעים שקיבל האיראני לטובת מימוש משימותיו בישראל
האמצעים שקיבל האיראני לטובת מימוש משימותיו בישראל | צילום: תקשורת שב''כ
האמצעים שקיבל האיראני לטובת מימוש משימותיו בישראל
האמצעים שקיבל האיראני לטובת מימוש משימותיו בישראל | צילום: תקשורת שב''כ

במהלך הגעתו לישראל התבקש החשוד לבצע איסוף מידע על כתובות בישראל שאותן אמור היה לקבל ממפעילו האיראני לאחר כניסתו. עם סיום חקירתו, סורבה כניסתו לישראל והוא עלה על מטוס בדרכו חזרה לאיראן.

משב"כ נמסר כי אירוע זה הוא חלק ממאמץ איראני רחב לבסס צירי ריגול וטרור בישראל, לצד ההשפעה ברשת להרחבת השסע החברתי. עוד נמסר: "שירות הביטחון הכללי, יחד עם שותפיו במערכת הביטחון, פועל כל העת וימשיך לפעול בנחישות לאיתור וסיכול ניסיונות של איראן לפעול כנגד מדינת ישראל הן מול פעילות טרור והן בריגול ובסייבר".