חילופי אש בלבנון ודריכות שיא באיו"ש: כוננות בכל החזיתות

ישראל מציינת את חג הסוכות תחת מלחמה, ובמערכת הביטחון נמצאים בכוננות בכל הגזרות. בדרום לבנון נמשכת הלחימה מול מחבלי חיזבאללה, כשבאיו"ש צה"ל מתגבר כוחות לאור התרעות רבות לפיגועים. במקביל, נמשכות גם ההכנות לתקיפה באיראן

זמן צפייה: 03:39

עם ישראל מציין את חג הסוכות - תחת מלחמה: במהלך היום נמשכה הלחימה בדרום לבנון, והערב (רביעי) התרחשו חילופי אש כבדים בין חיילי צה"ל ומחבלי חיזבאללה, בזמן שהכוחות המשיכו בפשיטות על כפרים ובתים. על רקע הדברים, במערכת הביטחון נמצאים בדריכות בכל הזירות.

יום לאחר הפיגוע הקשה בכביש 4 בו נהרג רס"מ אדיר קדוש, צה"ל מחליט לתגבר את הכוחות ביהודה ושומרון במספר פלוגות נוספות, כשבמערכת הביטחון ישנן יותר מ-50 התרעות לפיגועים, בהם פיגועי מטען והתאבדות. תגבור הכוחות מתבצע כדי לחזק את האבטחה בצירים, מתוך הבנה כי חוליות ירי עשויות להגיע אל הצירים ולנסות לבצע פיגועים נגד מתנחלים או נגד כוחות צה"ל.

כוחות צה"ל בשטחים
כוחות צה"ל בשטחים | צילום: דובר צה"ל

במקביל, ההסתה ברשתות החברתיות עולה מדרגה בימים שלפני החג, כשחמאס ממשיך לקרוא לפלסטינים לבצע פיגועים מסוגים שקשה לסכל, כמו פיגועי דריסה, דקירה וירי. עוד נמצאים ברשתות שירי הלל למחבלים שכבר ביצעו פיגועים, שם הם מכונים "שאהידים".

בנוסף לחזיתות בהן צה"ל נלחם באופן שגרתי, כל העת נמשכות ההכנות גם לתקיפה הצפויה של ישראל באיראן. דיווחים זרים ממשיכים גם היום את אותו הקו שמתבהר בימים האחרונים, לפיו ישראל צפויה לתקוף מתקנים צבאיים של הרפובליקה האיסלמאית, בהם מאוחסנים בין היתר טילים וכטב"מים, ולא את מתקני הנפט ומתקני הגרעין שבמדינה.

מתקפת הטילים האיראנית
מתקפת הטילים האיראנית על ישראל | צילום: רויטרס

שר הביטחון יואב גלנט קיים היום הערכת מצב עם מפקדי חטיבות הפועלות בדרום לבנון, ואמר: "שביית מחבלי חיזבאללה מעידה על שני דברים: הצלחת צה"ל ומצוקת חיזבאללה - אנו לומדים בחקירות דברים שלא היינו מביאים בדרך אחרת והם ישמשו אותנו בקרוב. השילוב בין החלשת חיזבאללה לדחיקתו יאפשר את החזרת התושבים, כל מו"מ שננהל - רק תחת אש".

עוד הוסיף השר: "ההצלחה בחודש האחרון פנומנלית - מחיסול נסראללה, תשתיות הקשר והמודיעין, אתרים תת-קרקעיים, חיסול צמרת רדואן שלא מסוגלת לנהל קרב על המתחמים שאתם עובדים בהם, וכמובן הסיכול של המערכת הטילאנית. תחשבו שאת כל הדבר הזה היה צריך לעשות תחת אש מסיבית. כל הדבר הזה הולך ומתמוטט, וזה חושף את המצוקה הגדולה שחיזבאללה נמצא בה".

גלנט הוסיף: "חיזבאללה נמצא במצוקה מאוד גדולה - אין מי שיפקד ואם מוצאים מישהו, עד שהוא נותן הוראה אין מי שיבצע אותה, ואם בסוף מישהו מבצע והוא לוחץ על הכפתור, או שהטיל לא נורה או שאין אמצעים בכלל במקומות אחרים ואתם רואים מה קורה".