גלנט מאשר שישראל תקפה בסוריה: "רעם המטוסים חזק מכל רעשי הרקע"

יממה אחרי הדיווחים הזרים על שתי תקיפות ישראליות בצפון סוריה, שר הביטחון נשא דברים בהרמת כוסית עם ראש הממשלה ופורום מטכ"ל, ואמר: "גם אתמול בלילה קיבלנו הוכחה נוספת שבמדינת ישראל רעם המטוסים חזק יותר מכל רעשי הרקע האחרים"

זמן צפייה: 01:34

שר הביטחון יואב גלנט נשא דברים הערב (חמישי) בהרמת כוסית עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הרמטכ"ל הרצי הלוי ופורום מטכ"ל - ואישר את הדיווחים הזרים על כך שישראל תקפה אמש בסוריה. "גם אתמול בלילה קיבלנו הוכחה נוספת", אמר גלנט, "שבמדינת ישראל רעם המטוסים חזק יותר מכל רעשי הרקע האחרים".

"אדוני ראש הממשלה, הרמטכ"ל, אלופי צה"ל, מפקדים - שותפים", אמר שר הביטחון בפתח דבריו, "ראשית, אנחנו מברכים על כל פעם שאנחנו נפגשים בפורום הזה. הגוף הזה, הוא הגוף שמוביל את ביטחון ישראל, יחד עם שותפים נוספים. הדבר שמאפיין את עבודתכם, זו העובדה שהשיקול הביטחוני - מקצועי שרואה את ביטחון מדינת ישראל וטובת אזרחיה, חשוב יותר מכל. מודה לרמטכ"ל על הדרך והאופי בה הוא מוביל את הדברים".

בהמשך התייחס גלנט לתקיפה אמש בסוריה ואמר: "בסוף מה שקובע זה הביצועים, לא הדיבורים, ולצערי, תהיה לנו הרבה עבודה בתחומים עליהם אנו אחראים".

רה''מ נתניהו, השר גלנט והרמטכ''ל הלוי בהרמת הכוסית
רה''מ נתניהו, השר גלנט והרמטכ''ל הלוי בהרמת הכוסית | צילום: שחר יורמן

ראש הממשלה נתניהו אמר: "אני רוצה לאחל לכם ולכולנו שנה טובה, שנה שבה נקטין את הפירוד בעם ונגדיל את הייחוד בו. אני חושב שהדבר הזה יכול להתבצע, כשאנחנו זוכרים שיש לנו עם אחד, מדינה אחת, צבא אחד, עם עבר משותף ועם עתיד משותף. את העתיד הזה אנחנו צריכים להבטיח. יש לנו אתגרים גדולים והזדמנויות גדולות. הזדמנויות גדולות להרחבת מעגל השלום, ואתגר גדול מצד איראן וגרורותיה שרוצים, לא רק למנוע את השלום הזה, אלא לפעול להכחדתה של מדינת ישראל".

עוד אמר ראש הממשלה: "אני רוצה לברך את צבא הגנה לישראל, ממפקדיו הבכירים ביותר ועד החייל האחרון, על הפעולה הנמרצת והבלתי פוסקת, שהם עושים כדי להגן עלינו, להגן על המדינה שלנו. אני מאחל לנו שנצליח גם במשימה. אני מאחל לנו המשך הצלחה, המשך עשייה ושנה טובה. תודה רבה לכם".

תקיפה בגבול סוריה-לבנון
תקיפה בגבול סוריה-לבנון (ארכיון)

אמש דיווחה סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק" בשפה הערבית כי מטוסי חיל האוויר הישראלי תקפו מספר מוצבים באזור טרטוס שבמערב סוריה, וכתוצאה מהתקיפה נהרגו שני חיילים סורים. שעות לאחר התקיפה, ערוץ אל מיאדין דיווח כי בוצעה תקיפה נוספת בצפון המדינה.

מקור צבאי רם-דרג מסר לסוכנות הידיעות כי ההגנה האווירית של צבא סוריה בלמה את התקיפה הישראלית. עם זאת, על פי חלק מההערכות, התקיפה לא בוצעה על ידי טייסי חיל האוויר. עוד ציין המקור, כי מטוסי קרב של חיל האוויר שיגרו מספר טילים מהמים הטריטוריאליים מול חוף הים של סוריה - והמקור הדגיש כי ההגנה האווירית של סוריה בלמה את מרבית הטילים והפילה אותם לפני שפגעו במטרה.

צבא סוריה הודיע לאחר זמן קצר: "בסביבות השעה 17:22 ביצע האויב הישראלי מתקפה באמצעות מטחי טילים שנורו מכיוון הים התיכון לעבר מוצבים של ההגנה האווירית של צבא סוריה בטרטוס. התקיפה גרמה למותם של שני חיילים סורים ועוד שישה חיילים סורים נפצעו בנוסף לנזק שנגרם".