גלנט: "האיומים על ישראל אמיתיים ומחייבים פעולה"

לאחר הפרסום במהדורה המרכזית, שר הביטחון אישר בדיון בוועדת החוץ והביטחון כי קיימת שחיקה ב"הסכמי אברהם" הנגרמת כתוצאה ממעורבות של הרפובליקה האיסאלמית. אמש גורם ביטחוני מסר כי "מדינות האויב מזהות את המצב בישראל - ומנצלות את המומנטום"

שר הביטחון יואב גלנט
שר הביטחון יואב גלנט | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

במהלך דיון חסוי של ועדת החוץ והביטחון היום (שני), שר הביטחון יואב גלנט, אישר את הפרסומים אמש במהדורה המרכזית, כי האיראנים "מנסים לכרסם ביחסי ישראל ומדינות ערב", שנורמלו במסגרת הסכמי אברהם. נזכיר כי  אמש פורסם במהדורה כי ישראל מזהים שחיקה בהסכמי אברהם, האזהרה הזו הוצגה בימים האחרונים בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ובפני שר הביטחון.

גלנט אמר עוד: "ישנה האצה משמעותית של תהליכים בעייתים שישפיעו על תפקוד צה"ל ומערכת הביטחון". הוא התריע כי "השסע בחברה הישראלית יכול להביא את אויבינו לשעת כושר" וכי "האיומיים על מדינת ישראל אמיתיים ומחייבים אותנו לפעול היום". גלנט הוסיף: "על-פי דו"חות המודיעין - ישנו זיהוי ברור של המצב כהזדמנות לפגוע בישראל".

גורם ביטחוני בכיר אמר לחדשות 13 כי בכירי מערכת הביטחון, בהם גם הרמטכ"ל הרצי הלוי, הציגו בפני הדרג המדיני את האזהרה הזו, לפיה "מדינות האויב מזהות את המצב בישראל, מנצלות את המומנטום ומנסות לחבל בקידומם של ההסכמים".

Museum Of The Future Night 0
העתיד כבר כאן - דובאי | צילום: לשכת התיירות של דובאי

אתמול יצאה הודעת גינוי נוספת מצד איחוד האמירויות, שמגנה בחריפות את ההתנהלות הישראלית באשר להתיישבות ביהודה ושומרון. זה מצטרף למכתב שנשלח מטעם מדינות במפרץ, בהן גם האמירויות ובחריין, למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נגד ההתבטאויות של השר בצלאל סמוטריץ', ובמשרד החוץ בירושלים כבר מתקשים לספור את הגינויים שמגיעים באחרונה ממדינות הסכמי אברהם.