במערכת הביטחון הזהירו: מזהים שחיקה בהסכמי אברהם

האזהרה הוצגה בפני ראש הממשלה ושר הביטחון, ולפיה "מדינות האויב מזהות את המצב בישראל, מנצלות את המומנטום ומנסות לחבל בקידומם של ההסכמים". הודעת גינוי נוספת יצאה היום מצד האמירויות - שמגנה בחריפות את ההתנהלות הישראלית באשר להתיישבות ביהודה ושומרון

זמן צפייה: 01:27

בישראל מזהים שחיקה בהסכמי אברהם - והאזהרה הזו הוצגה גם היא בימים האחרונים בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, כך פורסם הערב (ראשון) במהדורה המרכזית.

גורם ביטחוני בכיר אמר הערב לחדשות 13 כי בכירי מערכת הביטחון, בהם גם הרמטכ"ל הרצי הלוי, הציגו בפני הדרג המדיני את האזהרה הזו, לפיה "מדינות האויב מזהות את המצב בישראל, מנצלות את המומנטום ומנסות לחבל בקידומם של ההסכמים".

היום יצאה הודעת גינוי נוספת מצד איחוד האמירויות, שמגנה בחריפות את ההתנהלות הישראלית באשר להתיישבות ביהודה ושומרון. זה מצטרף למכתב שנשלח מטעם מדינות במפרץ, בהן גם האמירויות ובחריין, למזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נגד ההתבטאויות של השר בצלאל סמוטריץ', ובמשרד החוץ בירושלים כבר מתקשים לספור את הגינויים שמגיעים באחרונה ממדינות הסכמי אברהם.

משרד החוץ
משרד החוץ | צילום: רויטרס

נאמר שבמקביל להערכות הללו, היום חתם שר החוץ אלי כהן על הסכם מכס בין ישראל לאמירויות - אבל גם גורמים דיפלומטיים בירושלים מודעים לכך שזה למעשה מעין הסכם שמעגן את הסכם הסחר החופשי שנחתם עוד בממשלה הקודמת, בתקופת בנט ולפיד, לפני בערך שנה.