ארה"ב: מודאגים מאוד מההסלמה באלימות בגדה המערבית

לאחר הפיגוע הרצחני באריאל, שגבה את חייהם של שלושה בני אדם ופצע שלושה נוספים, מהבית הלבן נמסר כי ארה"ב מגנה בחריפות את מתקפת הטרור, וכי "חיוני שהצדדים ינקטו צעדים דחופים למניעת אובדן חיים נוסף"

זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל
זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל | צילום: נאסר אישתייה, פלאש 90

לאחר הפיגוע הרצחני אתמול באריאל, שגבה את חייהם של שלושה בני אדם ופצע קשה שלושה נוספים, מהבית הלבן נמסר הבוקר (רביעי) כי ארצות הברית מודאגת מאוד מההסלמה באלימות בגדה המערבית. "אנו מעבירים תנחומים עמוקים למשפחות וליקיריהן של האזרחים הישראלים והפלסטינים, כולל ילדים, שנהרגו ב-48 השעות האחרונות", נכתב בהודעה.

"אנו מגנים בחריפות את מתקפת הטרור היום, שבה נהרגו שלושה ישראלים ופצעו שלושה נוספים", הוסיפו. "בתקופה האחרונה נרשמה עלייה חדה ומדאיגה במספר ההרוגים והפצועים של פלסטינים וישראלים, כולל ילדים רבים. חיוני שהצדדים ינקטו צעדים דחופים למניעת אובדן חיים נוסף".

זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל
זירת הפיגוע באזור התעשייה אריאל | צילום: נאסר אשתייה, פלאש 90

במקביל, בית החולים בילינסון עידכן הבוקר במצב של שלושת הפצועים מהפיגוע אתמול, כאשר על פי צוותי הרפואה ישנו פצוע בשנות ה-40 לחייו שמצבו קשה אך יציב, מונשם בטיפול נמרץ כללי. פצוע בשנות ה-30 לחייו, מצבו קשה אך יציב ונמצא בטיפול נמרץ כללי, ופצוע נוסף בשנות ה-30 לחייו, מצבו בינוני עד קשה והוא נמצא בהשגחה.

תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי
תמיר אביחי, מיכאל לדיגין ומוטי אשכנזי. נרצחי הפיגוע באריאל | צילום: באדיבות המשפחה

אמש הותרו לפרסום שמותיהם של הנרצחים בפיגוע: מוטי (מרדכי) אשכנזי, בן 59 מיבנה, אב לשלושה וסב לשני נכדים שעבד כספק בחברת 'אמישראגז' באיזור השומרון. מיכאל לדיגין, נהג משאית בן 36 מבת ים ואב לשניים שעלה ארצה לפני כחמש שנים, ותמיר אביחי, בן 50 מקריית נטפים ואב לשישה.

ביקור הרמטכ''ל בזירת הפיגוע באריאל
ביקור הרמטכ''ל בזירת הפיגוע באריאל | צילום: דובר צה''ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי ביקר אמש בזירת הפיגוע באריאל, ושמע את סקירותיהם של אלוף פיקוד המרכז יהודה פוקס ומפקד אוגדת איו"ש, תא"ל אבי בלוט. בשורה התחתונה בצה"ל מאוד מאוכזבים מהתנהלות כלל הכוחות באירוע, להוציא את גבורתם של טירון בשריון ולוחם גולני שניטרלו את המחבל, באיחור של 16 דקות.

בתום ביקורו בזירה אמר הרמטכ"ל: "הפיגוע היום הוא פיגוע קשה ורצחני, שהיה צריך להסתיים אחרת. אנו נתחקר ונלמד את הלקחים. אני מוסר את תנחומיי למשפחות הנרצחים והחלמה מהירה לפצועים. מי שנטרלו את המחבל היו לוחמים צעירים אשר חתרו למגע ופעלו בקור רוח על מנת להביא לסיום מסע ההרג הרצחני. צה"ל ימשיך במבצע 'שובר גלים' ככל שיידרש ויפעל בכל מקום ובכל זמן, על מנת לממש את משימתו ולשמור על תחושת הביטחון של התושבים הגרים בישראל יום יום".

בצה"ל מסתכלים הלאה, והחשש כעת הוא ממה שנקרא "פיגועי חקיינות", "פיגועי השראה", מכך שבעקבות ההצלחה לגרום לשלושה נרצחים נראה חזרה אל ימים עם יותר אירועים. ההחלטה כעת היא לא לתגבר את הכוחות של צה"ל בשטחים, אך העניין הוא להגביר עירנות ודריכות, מתוך הבנה שהפיגוע הזה בא דווקא לאחר שלושה שבועות שצה"ל מאבחן ירידה במספר האירועים ובמספר ההתרעות.