מאות ק"מ מהגבול: הערכות שישראל תקפה שיירות נשק מתקדם

באופן חריג, על פי דיווחים זרים, חיל האוויר תקף שיירה שהובילה אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן לחיזבאללה. החריג בתקיפה הוא שהיא התבצע במזרח סוריה - מרחק רב מגבולה של ישראל. בעבר טענו הסורים שישראל משתמשת במרחב האווירי הירדני לתקיפות כאלה

זמן צפייה: 01:21

ישראל תקפה הלילה (שלישי), על פי דיווחים זרים, שיירת נשק מתקדם במזרח סוריה - באזור הגבול עם עיראק. התקיפה בוצעה באזור מעבר בוכמאל, שמשמש את איראן להעברת אמצעי לחימה מתקדמים לסוריה וללבנון.

זו לא הפעם הראשונה שחיל האוויר לכאורה פועל באזור הזה, אך לא הייתה תקיפה שם בחודשים האחרונים. במעבר בוכמאל עוברות באופן קבוע שיירות של אמצעי לחימה מתקדמים מאיראן לסוריה ולבנון. על פי ההערכות, כשיש מודיעין מדויק, ישראל מנסה לפגוע בשיירות לפני שהן מגיעות לחזבאללה או לגורמים בסוריה - ולבונקרים.

מה שחריג בתקיפה זו הוא המרחק הרב מישראל, טיסה למזרח סוריה היא של מאות קילומטרים. הסורים טענו בעבר שישראל משתמשת במרחב של ירדן כדי להקיף את סוריה מדרום ולחדור ממזרח - שם אין הרבה הגנה אווירית. ניתן לשער שנעשים מאמצים מרובים על מנת להתכונן לאפשרות של חילוץ טייס מאזור מזרח סוריה. כמו כן, גם בתקיפה זו, כמו רבות מהאחרונות, ההערכות הן שכחצי מהטייסם היו אנשי מילואים.

Whatsapp Image 2023 09 13 At 1
תקיפה המיוחסת לישראל בסוריה, ארכיון

בסוריה דיווחו הלילה על תקיפה ישראלית במזרח המדינה, סמוך לגבול עיראק, ולפי הדיווחים שני אנשי צבא סוריה נפצעו ונגרם נזק לרכוש. בדיווח של סוכנות הידיעות הסורית הרשמית "סאנא" צוין כי קצת לפני חצות ביצע חיל האוויר הישראלי תקיפה נגד מספר אתרים של כוחות הצבא הסורי באזור דיר א-זור.