חרף בקשת ארה"ב: צה"ל הרס את בית המחבל שרצח את יהודה גואטה

לאחר הפרסום בחדשות 13 כי גורמים מדיניים בארה"ב ביקשו שלא להרוס את ביתו של מונתסר שלבי, שביצע את הפיגוע בצומת תפוח, הדרג המדיני הורה לצה"ל לבצע את הפעולה. עימותים פרצו במקום

זמן צפייה: 01:55

צה"ל הרס הלילה (חמישי) את ביתו של המחבל מונתסר שלבי, שרצח את יהודה גואטה בפיגוע הירי שאירע בצומת תפוח בחודש מאי. זאת, חרף בקשת ארצות הברית, עליה פורסם בחדשות 13, שלא לעשות זאת בשל היות שלבי אזרח אמריקני. במהלך פעילות צה"ל בכפר תורמוסעיא, כ200 כ-200 פלסטינים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר הלוחמים, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

ביום שלישי, כאמור, פורסם בחדשות 13 כי משרד הביטחון החליט לעכב את הריסת ביתו של שלבי. זאת, בשל חשש למשבר ביחסים עם ארצות הברית. השבוע, פנה הממשל האמריקני למשרד בבקשה למנוע את הריסת בית המחבל, בשל היותו אזרח אמריקני. עם זאת, הלילה כאמור הורה הדרג המדיני לצה"ל להרוס את הבית למרות הבקשה.

יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח
יהודה גואטה שנרצח בפיגוע בצומת תפוח

לפני כחודש, כזכור, הוגש לבית המשפט הצבאי יהודה כתב אישום נגד שלבי, בגין רצח את יהודה גואטה ופציעתם של בניה פרץ ועמיחי חלא. בנוסף לאישום ברצח, שלבי מואשם גם בניסיון לגרימת מוות בכוונה, החזקת נשק וכן בשיבוש הליכי משפט.

בכתב האישום נכתב כי כבר לפני תקופה החליט שלבי, תושב תורמסעיא בן 44, לבצע פיגוע ולרצוח חיילים או אזרחים יהודים. כמה ימים לפני הפיגוע, הוא כתב צוואה, עדכן את אשתו ואף ירה עם אקדח שהיה ברשותו בשטח חקלאי, "על מנת לבדוק שהוא תקין ויורה", לשון כתב האישום.

מונתסר שלבי, המחבל מהפיגוע בצומת תפוח, יהודה גואטה
מונתסר שלבי, המחבל מהפיגוע בצומת תפוח