אלוף פיקוד מרכז: "הסלמה וגל טרור שלא ידענו מזה זמן רב"

האלוף יהודה פוקס הגיע לזירת פיגוע הירי בדרום הר חברון, בו נרצחה בת שבע ניגרי בת ה-40 ונפצע קשה אריה לייב גוטליב בן ה-39, ואמר: "נרדוף את האויבים מחווארה ומחברון ועם שולחיהם". על המתקפות האישיות נגדו: "שום דבר הוא לא אישי"

זמן צפייה: 31:21

מפקד פיקוד המרכז, האלוף יהודה פוקס, הגיע הערב (שני) לזירת הפיגוע בדרום הר חברון, שלח תנחומים למשפחת ניגרי ששכלה את בת שבע בת ה-40 בפיגוע וכן למשפחת ניגרקר שאיבדה שלשום אב ובן בפיגוע בחווארה, ואמר: "אנחנו בהסלמה וגל טרור שלא ידענו מזה זמן רב".

"צה"ל וכוחות הביטחון פועלים מדי יום בהגנה וסיכול טרור, ועושים זאת בקסבאות ובמחנות הפליטים", אמר האלוף פוקס, "אלפי לוחמים ואנשי שירות, מג"ב ומשטרה, מנסים להקדים את האויב ולסכל אותו, וברוב המקרים מקדימים. השבוע לא הצלחנו. נרדוף את האויבים מחווארה ומחברון ועם שולחיהם. נעשה כל מאמץ להגן ותחושת ביטחון לתושבי מדינת ישראל. נלמד מהאירועים ונתחקר נשתפר ונפיק לקחים כדי להביא הגנה למדינת ישראל".

האלוף פוקס התייחס לכך שהלוחמים בפילבוקס בזמן הפיגוע לא שמעו את הירי ולא נתנו מענה בזמן, ואמר: "בשנה האחרונה, לוחמים שעמדו בעמדות סיכלו פיגועים לפני ותוך כדי. החיילים שמעו את היריות ועל פניו לא היתה בעיה עם הלוחמים".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2308211447' autoplay='0' credit='' desc='כוחות צה"ל בזירת הפיגוע' poster='' kid='1_wonkxq2p' duration='27']

"אני אומר לתושבי יו"ש", פנה האלוף פוקס למתיישבים באזור, "עשרות אלפי אנשים עומלים יום וליל לעמוד במשימה לתושבי המדינה. לא תמיד מצליחים אבל משתדלים להיות טובים יותר". על ההבדלים בין צפון השומרון לאזור יהודה אמר: "תושב בית חגי, אריאל, ואלון מורה יכולים לישון בשקט, כי מאות אלפי אנשים עסוקים בלתת להם מענה ולהקדים את האויב. יש פיגועים בכמויות גדולות שנמנעו והצלחנו להקדים את האויב. יש אתגרי ביטחון ב75 השנים האחרונות וגם בשנתיים האחרונות".

על המתקפות האישיות נגדו מצד בכירים בקואליציה אמר האלוף פוקס: "שום דבר הוא לא אישי. אני שליח ציבור 35 שנה, ואמשיך להיות שליח ציבור כל עוד אני חושב שאצליח לעמוד במשימה".

בת שבע ניגרי שנרצחה בפיגוע ואריה לייב גוטליב שנפצע קשה
בת שבע ניגרי שנרצחה בפיגוע ואריה לייב גוטליב שנפצע קשה

בפיגוע הירי מוקדם יותר היום נרצחה בת שבע ניגרי בת ה-40, ובנוסף נפצע באורח קשה אריה לייב גוטליב בן ה-39. הוא פונה לבית החולים סורוקה שבבאר שבע - והועבר לחדר ניתוח. ברכב שהתה בתה של ניגרי, בת 12, שלא נפגעה. צה"ל הטיל "כתר נושם" על כפרים פלסטיניים באזור ופרס מחסומים כחלק מהמצוד אחר המחבלים.

בהתאם להערכת המצב בצה"ל, הוחלט על תגבור של גדוד ושתי פלוגות באוגדת יהודה ושומרון. הכוחות יתגברו החל מהיום, יסייעו בהגנה על הגזרה, במאמץ סגירת המעגל על המחבל ויתווספו לסד״כ התגבור הקיים באיו"ש.

זירת הפיגוע בכביש 60
זירת הפיגוע בכביש 60 | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
Whatsapp Image 2023 08 21 At 1
חיילי צה''ל בזירת הפיגוע | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

יוחאי דמרי, ראש המועצה האזורית דרום הר חברון, אמר לחדשות 13: "כשיש אירוע מהסוג הזה זה כישלון שיש לחקור אותו. תוצאה טובה היא לא רק לכידה של המחבלים, אנחנו יודעים שזה יקרה. ציר 60 הוא אחד מצירי האורך המרכזיים של ישראל, לא מדובר במקום זניח. עצם העובדה שניתן לבצע ירי ולברוח מעידה על כישלון. אני מצפה ממערכת הביטחון למנוע את הפיגוע הבא.מי שאחראי על המערכת הביטחונית זה הצבא".

ראש המועצה האזורית גוש עציון ויו"ר מועצת יש"ע, שלמה נאמן, אמר: "שוב פיגוע מזעזע. אנחנו מחבקים בשעה קשה זו את משפחתה של ההרוגה ומתפללים לרפואתו של הנהג הפצוע. המחבלים יוצאים בעידוד חינוך ומימון הרשות הפלסטינית לטבוח בנו והממשלה פשוט לא יכולה להמשיך את הקונספציה של הסכמי אוסלו הארורים. אנחנו דורשים מממשלת ישראל ומכוחות צה"ל לשנות מסלול ולפעול בכל האמצעים העומדים לרשותם כדי לפגוע בתשתיות הטרור וברשות הטרור. התומכים, המסיתים והממנים לא יכולים עוד להמשיך בשגרת חייהם. יש כאן מלחמה ובמלחמה יש לנהוג כמו במלחמה".