צה"ל מאשר: שתי רקטות שוגרו מג'נין, הן לא הכילו חומר נפץ

אחרי התיעוד הפלסטיני שבו נראית רקטה משוגרת לעבר יישובים בגלבוע, בצה"ל אישרו כי היא נורתה מג'נין והתפוצצה בשטח פלסטיני. זמן קצר התברר כי שתי רקטות שוגרו - אך הן לא הכילו חומר נפץ. ביקורת בליכוד על נתניהו: "למה מחכים, שג'נין תהפוך לעזה?"

זמן צפייה: 04:13

שעות אחרי שהפלסטינים פרסמו תיעוד של שיגור רקטה מאזור ג'נין אל עבר שטח ישראל - אך התפוצצה בעודה באוויר - צה"ל אישר היום (שני) ואמר כי "הבוקר שוגרה רקטה מאזור העיר ג'נין שהתפוצצה בשטח פלסטיני. הרקטה לא היוותה סכנה ליישובים באזור. כוחות הביטחון הגיעו לסריקות במרחב, האירוע מתוחקר. אין נפגעים". זמן קצר לאחר מכן נמסר מצה"ל כי בתום בדיקה התברר כי שתי רקטות שוגרו. אחת מהן עפה מרחק מטרים בודדים והשנייה הצליחה להגיע למרחק של כ-100 מטרים. הן לא הכילו חומר נפץ.

בעקבות שיגור הרקטות, ח"כ דני דנון ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו בסיעת הליכוד: "אדוני, למה אנחנו מחכים? שג'נין תהפוך לעזה? אנחנו יודעים שיש תוכניות סדורות לטיפול בכאוס הביטחוני ההולך ומחמיר בצפון השומרון. למה הדרג המדיני לא מאשר אותם?תושבי השומרון לא יהיו ברווזים במטווח".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר במליאת הכנסת: ״אני מבקש להגיד לך, ראש הממשלה, שבכל הנושא הלחימה בטרור יש לך ולממשלה גיבוי מלא כל עוד תפעלו באחריות ובנחישות. הירי של רקטה היום בג'נין הוא עוד שיא בהסלמה ובתעוזה של ארגוני הטרור. כמו שעשינו מול גוב האריות, כמו שעשינו תמיד כשהטרור הרים את ראשו - עלינו להסיר את האיום. בכל אמצעי, בכל העוצמה הנדרשת, ובכל מקום שיידרש. ביטחון האזרחים צריך להיות בראש סדר העדיפויות".

המשגר מתוך התיעוד
המשגר מתוך התיעוד

עובד נור, ראש מועצת גלבוע, אמר: "פלג של חמאס שפועל בג'נין פרסם סרטון מטריד שבו נראה ירי של רקטות המיועדת לטענתם אל עבר יישובי המועצה. לפי העדכון שקיבלנו מכוחות הביטחון אותה רקטה לא נחתה בשטחי ישראל וככל הנראה התפוצצה עוד במעופה באוויר".

נור המשיך והבהיר את דחיפות הנושא: "חשוב להבהיר שכבר שלוש שנים אנו מתריעים על התגברות המוטיבציה והיכולות מכיוון ג'נין ולצערנו איננו זוכים להתייחסות ראויה למיגון תושבינו. מחד, ברור וידוע לנו ממקורות ראשונים שצה"ל וכחות הביטחון עושים עבודה נהדרת ואנו מעניקים להם גיבוי מלא, מאידך, יש הכרח משמעותי ודחוף בתגבור אמצעי ביטחון ומיגון הנדרשים ליישובי הגלבוע בכלל ולסמוכי הגדר בפרט".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-230626' autoplay='0' credit='' desc='ראש עיריית עפולה: "עפולה לא תהיה עוטף עזה 2"' poster='' kid='1_7jv03r2m' duration='41']

גם ראש עיריית עפולה, אבי אלקבץ, הגיב על שיגור הרקטה: "לפני כ-30 שנה התפוצץ בעפולה אוטובוס התופת הראשון בישראל והרג שמונה מתושבי האזור. היום, כשאנחנו שומעים את הדיווחים על ניסיון השיגור הכושל מג'נין, התחושות דומות לאותה התקופה הנוראית ואנו לא מסכימים לכך. עפולה לא תהיה עוטף עזה 2 ואני קורא לממשלת ישראל כדי למגר את התופעה הזו. אני מבקש להגדיר את עפולה כיישוב ספר בכדי להעניק לתושבים שלי את הביטחון שמגיע להם".

סימני הירי בגן נר
סימני הירי בגן נר

לפני פחות מחודש נורה קליע מג'נין ושפגע בבית ביישוב גן נר. קודם לכן, באפריל, בוצע ירי לעבר קיבוץ מירב השוכן בפסגת הגלבוע. לאחר אותו אירוע מצער של הירי על היישוב גן נר, התראיין רבש"ץ היישוב, יניב בן שימול והתריע על המציאות הביטחונית המתוחה: "אנו ממשיכים לחוות הסלמה אשר באה לידי ביטוי בהצתות, וכעת המשיכו בירי לעבר בית ביישוב. אנחנו מצפים ממשרד הביטחון שכמו שאנחנו לא מפקירים את תושבי האזור, כך לא יפקירו אותנו. נמאס לנו להיות רכיב ביטחוני ותו לא, אסור שהרשב"צים ימשיכו להיות שק החבטות של ישראל".

גבול ישראל-לבנון
גבול ישראל-לבנון | צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

בתוך כך, צה"ל ממשיך את הפעילות בגבול הצפוני של ישראל עם לבנון, והודיע על נפילת רחפן צה"לי מחוץ לגבולות ישראל. על נפילת הרחפן פרסמה סוכנות הידיעות של חיזבאללה הודעה: "ההתנגדות האיסלאמית הפילה באמצעות נשק מתאים מזל"ט ישראלי שחדר למרחב האווירי של לבנון בוואדי אל-עזיה, סמוך לכפר זבקין שבדרום לבנון".