ירי לעבר יישוב בגלבוע: קליע אותר, נזק נגרם לבית - אין נפגעים

לאחר קבלת דיווח על שמיעת ירי, זוהו פגיעות בבית ביישוב גן נר והקליע אותר. להערכת כוחות הבטחון, קולות הירי הגיעו מתחומי הרשות הפלסטינית - המרוחקת כשני קילומטרים בקו אווירי מהיישוב

זמן צפייה: 00:16

ירי בוצע הבוקר (ראשון) אל עבר היישוב גן נר שבגלבוע. לאחר קבלת דיווח של שמיעת הירי ביישוב, ביצעו כוחות הביטחון סריקות ביישוב וסמוך לו, אך לא נמצא דבר חריג. בהמשך היום דיווח תושב היישוב כי בשובו לביתו הוא הבחין בחור כניסה של קליע בדירה, ולהערכת כוחות הבטחון קולות הירי הגיעו מתחומי הרשות הפלסטינית, המרוחקת כשני קילומטרים בקו אווירי מגן נר. לא היו נפגעים, אך נגרם נזק לבית.

"החל משעות הבוקר ולאחר קבלת דיווח מתושבים על שמיעת ירי, יצאו הרבש"צ וכיתת הכוננות לסריקות על מנת לוודא כי מקור הירי אינו בגן נר", נכתב בהודעה שנשלחה לתושבים, "לאחר סריקות ווידוא מול כוחות הבטחון, הירי בוצע ככל הנראה מעבר לגבול. בשעות אחר הצהריים, משפחה שחזרה לביתה גילתה קליעים שניפצו שמשה וחדרו אל תוך הבית".

יניב בן שימול, רבש"ץ היישוב גן נר, מסר: "לצערנו אנו ממשיכים לחוות הסלמה אשר באה לידי ביטוי בהצתות שונות שהחלו לאחר האירוע לפני מספר שבועות וכעת המשיכו בירי לעבר בית בישוב. אנו מצפים ממשרד הביטחון שכמו שאנו לא מפקירים את תושבי האזור, כך לא יפקירו אותנו. נמאס לנו להיות "רכיב ביטחוני" ותו לו. אסור שהרשב"צים ימשיכו להיות שק החבטות של ישראל".

סימני הירי בגן נר
סימני הירי בגן נר

המתיחות הביטחונית נמשכת בכל הגזרות, ושלוות חג השבועות הופרה ביום שישי כאשר מחבל חמוש בסכין חדר להתנחלות טנא עומרים שבדרום הר חברון, והגיע לבית הכנסת המקומי במטרה לפגוע במתפללים. חבר כיתת הכוננות של היישוב נטרל את המחבל ומנע אסון גדול, אך בשעות הערב השקט הופר שוב כאשר ילדה בת 9 מההתנחלות כוכב יעקב שבבנימין נפגעה מירי תועה ונפצעה באורח קל-בינוני.

שמעון עזרי, אביה של הילדה שנפגעה, סיפר הבוקר לחדשות 13 על האירוע: "היא שיחקה עם חברות והרגישה שקיבלה מכה. יש עשרות מקרים כאלה בכוכב יעקב, לצערינו אנחנו רגילים לזה". עוד הוא הוסיף: ""הילדה שיחקה מתחת לבניין עם חברות, לפתע הרגישה שקיבלה מכה ושנפל עליה משהו חזק. היא ראתה שיורד לה דם בכתף ואז הבינה שקרה משהו ורצה הביתה. ראינו שיש לה חור בבגד וחור בגוף, הלכנו לקופת חולים ושם אמרו שיש חור כניסה בלי יציאה אז צריך ללכת לבית חולים. בבית החולים עשו צילומים וטיפלו וברוך ה' שוחררנו".

ראש אמ''ן, האלוף אהרון חליוה
ראש אמ''ן, האלוף אהרון חליוה | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, כאשר הכוננות מחשש להסלמה גם בגבול הצפוני עוד בשיאה, לאחר האזהרה החריגה בשבוע שעבר של ראש אמ"ן, האלוף אהרון חליוה, בסוף השבוע השיב מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה על הדברים בנאום שנשא לרגל יום השנה לנסיגת צה"ל מלבנון, ואיים: "על ישראל לדעת שאיש לא מפחד ממנה, היא זו שצריכה לפחד".

כזכור, האלוף חליוה הזהיר כי בחיזבאללה מנסים שוב לבדוק את הגבולות מול ישראל, בחלוף 17 שנים לטעות שעשה נסראללה - חטיפת החיילים שהובילה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה - שהוגדרה על ידי נסראללה עצמו כטעות. "נסראללה קרוב להבנתי לטעות שיכולה לדרדר את האזור למלחמה גדולה", אמר ראש אמ"ן, "הוא קרוב לטעות הזאת מלבנון ומסוריה. אצל נסראללה, בחלוף 17 שנים לטעות שהוא עשה ב-2006, תחילת הבנה שניתן למתוח את המשוואות מול מדינת ישראל.

חסן נסראללה
מזכ''ל חיזבאללה חסן נסראללה בנאומו בסוף השבוע

נסראללה לא הסתפק בתשובה לחליוה, וגם הפנה מסר מאיים ישירות לצמרת המדינית והביטחונית בישראל. "אני אומר לראש הממשלה,שר הביטחון והרמטכ"ל", אמר נסראללה, "אל תטעו בהערכה, ואני חוזר על מה שאמרתי - ייתכן שתעשו טעות בעזה, בפלסטין, בלבנון, באיראן ובסוריה, וזה יגרום למלחמה גדולה באזור - והיא תוביל אתכם לתהום" עוד הוא הוסיף: "עליהם לסגת מהאיומים שלהם ולדעת זה לא הזמן".