בעקבות תלונת משפ' גולדין: מבקר המדינה נגד מתאם השבויים והנעדרים

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע כי יפרסם בחודש הבא דו"ח על העסקתו של ירון בלום, לאחר שמשפחתו של החייל הנעדר התלוננה נגדו. טיוטת הדו"ח כבר נשלחה לנתניהו, שהיה אחראי למינוי - וכן לבנט ולפיד שהאריכו את כהונתו

זמן צפייה: 02:03

מבקר המדינה מתניהו אנגלמן הודיע היום (חמישי) שיפרסם בעוד כחודש דו"ח על העסקתו של מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. אנגלמן אמר: "אנחנו בודקים את העסקת המתאם, שהוא הגורם שנמצא בקשר עם המשפחות השכולות, ובעיקר עם משפחותיהם של הלוחמים הדר גולדין ואורון שאול, ושל האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד".

על פי מי שקרא אותו, עולה כי מדובר בדו"ח חמור ונוקב על העסקתו של המתאם, בכיר השב"כ לשעבר, שלאחרונה הודיע שהוא יסיים את תפקידו. טיוטת הדו"ח נשלחה לבנימין נתניהו, שהיה ראש הממשלה שמינה אותו, לנפתלי בנט ולראש הממשלה יאיר לפיד שהאריכו את כהונתו חמש פעמים.

אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין
אברה מנגיסטו, אורון שאול והדר גולדין

חקירת המבקר מגיעה בעקבות תלונות קשות שהגישה משפחתו של סגן הדר גולדין, שגופתו נמצאת בידי החמאס מאז מבצע צוק איתן. המשפחה טוענת כי יש פגמים מנהלתיים בהעסקתו, כמי שלא עבר מכרז לטענתם. עוד המשפחה גורסת כי הוא לא "סיפק את הסחורה", לא הביא לעסקה, ולא הצליח להחזיר את גולדין ואורון שאול, וגם לא את האזרחים מנגיסטו וא-סייד, שבמערכת הביטחון מעריכים שהם בחיים.

שמחה גולדין, אביו של הדר, התייחס לחקירת המבקר ואמר כי "הגיע הזמן". ירון בלום בחר שלא להגיב.