הלוחם שהציל את חברו בפיגוע: "לא היססתי ונטרלתי את המחבל"

רב"ט מ', לוחם וחובש בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, שניטרל את המחבל אשר דקר את חברו לעמדה, סיפר על האירוע שאירע אחר הצהריים בצומת בית ענון: "הענקתי טיפול מציל חיים בסמל הצוות שלי". מח"ט יהודה: "פעל בצורה מיטבית"

זמן צפייה: 01:56

רב"ט מ', לוחם וחובש בגדוד צבר של חטיבת גבעתי, שנטרל את המחבל בפיגוע הדקירה בחברון אחר הצהריים (שישי), סיפר על האירוע: "הגיע מחבל מאחור ודקר את סמל הצוות שלי. לא היססתי פתחתי באש, מספר כדורים למרכז המסה ונטרלתי את המחבל. כחובש הענקתי טיפול רפואי מציל חיים לסמל הצוות שלי".

מפקד החטיבה המרחבית יהודה, אלוף-משנה ישי רוזליו: "כחלק ממשימת הגנת הציר בערב שבת, צמד לוחמים תגבר את ציר 60 לאבטחת העוברים ושבים. הלוחם שנטרל את המחבל וסיפק מענה רפואי מציל חיים לחברו פעל בצורה מיטבית ואני מברך אותו על כך".

כוחות צה''ל בזירת הפיגוע בחברון
כוחות צה''ל בזירת הפיגוע בחברון | צילום: דובר צה''ל

שר הביטחון בני גנץ מסר: "מאחל רפואה שלמה ללוחם צה״ל שנפגע בפיגוע בקריית ארבע, ומבקש לשבח את ההתנהלות הכוח ואת חברו לצוות שניטרל את המחבל ומנע פיגוע קשה יותר".

כוחות צה''ל בזירת הפיגוע בחברון
כוחות צה''ל בזירת הפיגוע בחברון | צילום: דובר צה''ל

מוקדם יותר הערב אירע פיגוע הדקירה בצומת בית ענון, צפונית למועצה המקומית קריית ארבע. לוחם צה"ל כבן 20 נפצע במצב בינוני כשהוא בהכרה מלאה, לאחר שהלוחם ששהה יחד עימו בעמדת צ'ק-פוסט הציל אותו וניטרל את המחבל. חובשים ופראמדיקים של מד"א וכוח רפואה של צה"ל העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה עין כרם את החייל שסובל ממספר פצעי דקירה.

הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע הדקירה בחברון
הסכין ששימשה את המחבל בפיגוע הדקירה בחברון | צילום: דובר צה''ל