בן גביר לשוטרים ברהט: "אתם צריכים לעלות ליגה"

השר לביטחון לאומי ביקר בתחנת המשטרה בעיר יחד עם מפקד מחוז הדרום: "אין מצב שכל יום יש עוד רצח. המשטרה צריכה להחזיר את הביטחון האישי". על ירי הרקטות מעזה אמר בן גביר: "לחזור לסיכולים הממוקדים"

בן גביר בביקור בתחנת המשטרה ברהט

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ביקר היום (חמישי) בתחנת המשטרה בעיר רהט יחד עם מפקד מחוז הדרום, ודיבר עם בכירים במשטרה על נושא האלימות בנגב ובדרום. השר אמר: "אתם עובדים קשה, אבל חייבים לעלות ליגה. אנחנו לא יכולים להשלים עם התופעה הזו".

"יש אלף הסברים וכולנו מחכים לתקציב שיאושר ולמשמר הלאומי", אמר בן גביר, וטען כי "אין מצב שכל יום יש עוד רצח ועוד רצח והפשע משתולל". השר המשיך בפנייתו לשוטרים: "הוכחתם בעבר שאתם יכולים. בחודש-חודשיים האלה אנחנו נצטרך לטפל ולהילחם עם הכוחות שיש. אני פועל שיהיה כאן שוני. כל מה שקורה במגזר (הערבי) ובדרום - זה יעד וזו אג'נדה של משילות והחזרת הביטחון האישי".

השר בן גביר בהצהרה
השר בן גביר בהצהרה | צילום: פלאש 90

"אני מאמין שמשטרת ישראל צריכה להחזיר כאן את הביטחון האישי. צריך לעשות את זה בשיטת המקל והגזר. יש פה אוכלוסייה נורמטיבית שרוצה לחיות כאן. מצד שני, מלחמת חורמה במי שהוא לא נורמטיבי ובמי שרוצה לפגוע", אמר בן גביר.

השר לביטחון לאומי התייחס גם לתגובה הצבאית ברצועת עזה בעקבות הרקטות ששוגרו אל עבר יישובי הדרום: "לא כולם במערכת הפוליטית אוהבים את זה, אבל אני חשבתי וחושב שעל טילים שנוחתים כאן צה"ל צריך להגיב בתקיפות ולחזור לסיכולים הממוקדים".

Whatsapp Image 2023 05 03 At 0
זירת הרצח בקלנסווה

נזכיר כי אמש התרחשו ארבעה מקרי רצח בחברה הערבית,  כשרסלאן סוואעד, תושב שפרעם בן 24, נורה למוות בעת שנסע ברכבו בעיר מגוריו, בעקבות סכסוך בין עבריינים, ומוקדם יותר נורה למוות אדהם אבו עסא בן ה-26 בתל שבע שבנגב. גם מוחמד האשם נטור בן ה-26 נהרג לאחר שנורה בצומת המשתלה הסמוך לקלנסווה שבשרון, וכך גם סאהר נתפי בן ה-25 שנרצח ביריות עת שהיה ברכבו יחד עם אשתו וילדיו בנצרת.

על פי עמותת יוזמות אברהם, המנטרת אלימות בחברה הערבית, 69 ערבים נרצחו או מתו בנסיבות הקשורות לאלימות מתחילת שנת 2023. בתקופה המקבילה אשתקד היו 27 קורבנות. 61 מהקורבנות השנה נורו למוות, ו-33 מהם היו צעירים בני פחות מ-30. ארבע מהקורבנות היו נשים.