הותר לפרסום: סמ"ר סימון שלומוב, לוחם צנחנים, נפל בדרום הרצועה

הותר לפרסום: סמל-ראשון סימון שלומוב, בן 20 מקריית ביאליק, לוחם בגדוד 202 בחטיבת הצנחנים, נפל אתמול בקרב בדרום רצועת עזה. מתחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 574 חללי צה"ל

סמ"ר סימון שלומוב
סמ"ר סימון שלומוב | צילום: דובר צה"ל

דובר צה"ל התיר הבוקר (שני) לפרסום את שמו של חלל צה"ל נוסף שנפל בקרבות בדרום רצועת עזה: סמל-ראשון סימון שלומוב, בן 20 מקריית ביאליק, לוחם בגדוד 202 של חטיבת הצנחנים.

ראש עיריית קריית ביאליק אלי דוקורסקי ספד לו: "העיר קריית ביאליק כואבת על נפילתו של סמ"ר סימון שלומוב ז"ל. אני שולח את תנחומיי למשפחת שלומוב ומרכין ראשי בכאב על נפילתו של לוחם חדור מטרה שמסר נפשו במערכה צבאית צודקת להגנת מדינת ישראל. סימון היה חייל בודד שהתגורר בקריה בדירת שותפים. הוא עלה לארץ במרץ 2021 במסגרת תוכנית נעל"ה - תוכנית חינוכית ייחודית שנועדה לבני נוער יהודים ברחבי העולם המגיעים לישראל ללא הוריהם. סימון למד בפנימיית מאיר שפיה ובהמשך במכינה קדם צבאית לפני שהתגייס יחד עם סמ"ר בוריס דונבצקי ז"ל, חייל בודד תושב הקריה שנפל אף הוא במלחמה ברצועת עזה. אמו של סימון מתגוררת בקזחסטן ואנו מחכים להגעתה לארץ כדי לקבוע את מועד ההלוויה".

מייסד מכינות הראל בה למד שלומוב ז"ל, ישי חדד, ספד לתלמידו: "סימון התחנך בכפר הנוער שפיה וזכינו שהגיע אלינו למכינת הראל בירושלים. סימון היה בחור חייכן ומלא שמחת חיים. הוא שיפר את העברית שלו במהלך המכינה כדי להתגייס לחטיבת הצנחנים בה שירת והיה גאה בשירות הקרבי שלו. סימון אהב את עם ישראל ומדינת ישראל, עזב הכל כדי לעלות ארצה ולהתגייס לצנחנים וכדי לשרת את מדינתנו האהובה. אובדן עצום זה מצטרף לבוגר נוסף של המכינה אשר איבדה לפני כחודשים את בוריס דונבצקי ז"ל חבר קרוב של סימון. סימון ובוריס ז"ל מסמלים את היפה בעם שלנו: נתינה אין סופית, ציונות, עליה לארץ ונתינה ללא גבול. יהי זכרו ברוך".

מאז תחילת המלחמה הותרו לפרסום שמותיהם של 574 חללי צה"ל, מתוכם 236 לוחמים שנפלו בקרבות ברצועת עזה מאז הכניסה הקרקעית. אלו שמותיהם וסיפוריהם.

סמ"ר נועם חבה
סמ"ר נועם חבה | צילום: דובר צה"ל

הגדוד בו שירת סמ"ר שלומוב ספג אבידות נוספות בשבוע האחרון, וביום שישי הותר לפרסום שמו של לוחם נוסף מגדוד 202 שנפל בקרבות בדרום הרצועה: סמ"ר נועם חבה, בן 20 מירושלים. באותו אירוע נפצעו לוחם נוסף מגדוד 202 באורח קשה, ונפצעו חיילים נוספים.

במוצאי שבת הותר לפרסום שמו של רב-סמל במיל' אורי יעיש, בן 27 ממודיעין, חייל בפלס"ם 8119, חטיבת ירושלים (16), שנהרג בפיגוע בצומת ראם. כמו כן, בסוף השבוע נפצעו קשה שני לוחמים במגלן בהיתקלויות עם מחבלים בדרום רצועת עזה.