צה"ל מודה: בסיסי חיל האוויר ניזוקו במתקפה, אך אף מטוס לא נפגע

בצה"ל מודים לראשונה כי נגרם נזק לבסיסים בחיל האוויר, אך "הפגיעות לא היו אפקטיביות - ואף מטוס לא נפגע". לדברי בכירים בצבא, "מטוסים המריאו ונחתו תוך כדי המתקפה". על התגובה הצפויה: "כבר הוכחנו יכולת לתקוף באיראן, נילחם גם בחג". תיעוד: המראת F-15 מתל נוף במהלך המתקפה

זמן צפייה: 00:18

אחרי מתקפת הטילים חסרת התקדים של איראן, שבמסגרתה שוגרו אמש (שלישי) לישראל 181 טילים בליסטיים - בצה"ל מודים לראשונה כי נגרם נזק לבסיסים בחיל האוויר, אך "הפגיעות לא היו אפקטיביות - ואף מטוס לא נפגע". לדברי בכירים בצבא, "מטוסים המריאו ונחתו תוך כדי ההתקפה האיראנית. לא היו נפגעים בנפש, ומערך החימוש לא נפגע". בפתח הידיעה: תיעוד של F-15 ממריא מבסיס תל נוף במהלך המתקפה האיראנית. 

בצה"ל שיבחו את התנהגות הציבור, שמילא אחר הנחיות פיקוד העורף - והגדירו אותה "אחראית והירואית": "תפיסת ההגנה היא שאנו יודעים שיפגעו בנו - אך לא נישבר. עוד יהיו כאן גלים גבוהים וסערות. האויב יורה, אך האפקטיביות שלו נמוכה". עוד הוסיפו : על פרסום מספר השיגורים אמרו בצבא כי "האויב יורה אלפי פרטים - וכל חימוש שלנו פוגע". על התגובה הצפויה למתקפת הטילים: "יש לנו תוכנית והיא לא תיעצר. כבר הוכחנו יכולת לתקוף באיראן. נמשיך להילחם גם בחג".

מתקפת הטילים האיראנית
מתקפת הטילים האיראנית | צילום: רויטרס
יירוטים מעל אשקלון
יירוטים מעל אשקלון | צילום: רויטרס
יירוטים מעל אשקלון
יירוטים מעל אשקלון | צילום: רויטרס

על הטענות האיראניות שלפיהן טהרן שיגרה טילים היפר-סוניים לישראל אמרו בצה"ל כי הדבר לא קרה: "לאיראן אין טילים כאלה". עם זאת, בצה"ל הדגישו כי איראן ירתה אתמול את הטילים הכי טובים שלה; יש לה עוד הרבה טילי קרקע-קרקע.

על הלחימה בלבנון אמרו בכירים בצה"ל כי יכולת השיגור של חיזבאללה "נפגעה משמעותית".