המחבל שחוסל בג'נין היה מעורב באירוע שבו נהרג הלוחם נעם רז

לפי כוחות הביטחון, פעיל הג'יהאד האיסלאמי שחוסל, פארוק סלאמה, היה מעורב לפני כחצי שנה במותו של לוחם הימ"מ בפעילות בג'נין. במהלך הפעילות נעצרו חמישה מבוקשים נוספים והוחרמו כלי נשק

לוחם הימ"מ נעם רז שנהרג בג'נין
לוחם הימ"מ נעם רז שנהרג בג'נין | צילום: באדיבות המשפחה

כוחות הביטחון הודיעו היום (חמישי) כי המחבל שחוסל היום, פארוק סלאמה, היה מעורב באירוע בו נהרג רב-נגד נעם רז בפעילות בג'נין בחודש מאי האחרון. סלאמה שויך לארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי, עוד נמסר כי בפעילות נעצרו חמישה מבוקשים נוספים.

בהודעה המשותפת לצה"ל, לשב"כ ולמג"ב, נמסר כי המחבל היה חשוד בקשירת קשר לתשתית הטרור "גוב האריות" ובשיתוף פעולה עם פעילים בה, במטרה להוציא לפועל פיגועים "משמעותיים". עוד נאמר כי במהלך הפעילות שבוצעה פשטו הכוחות על מבנה בו נכח המחבל ובמקום התפתחו חילופי ירי. סלאמה נמלט מהמקום, והלוחמים פתחו במרדף אחריו במהלכו הוא שלף נשק לעברם, נורה ונוטרל. בנוסף, ירו לעבר חמושים שירו לעברם, וזוהו פגיעות.

עוד נמסר כי במהלך הפשיטה עצרו הכוחות חמישה מבוקשים נוספים כשברשותם אקדח ונשק מסוג M16. בנוסף, הוחרם האקדח שהמבוקש כיוון לעבר הלוחמים. אין נפגעים מכוחות הביטחון, והמבוקשים שנעצרו הועברו לחקירה.

רס''ב נעם רז
רס''ב נעם רז

מפקד משמר הגבול, ניצב אמיר כהן שוחח עם מפקד יחידת המסתערבים ושיבח את פעילות הכוחות: "באור יום, ובמרחב סואן פעלתם בנחישות ובגבורה יוצאת דופן. תחת סכנה ואיום ממשי לכוחותינו הצלחתם לסכל את המבוקש שעסק בפעילות טרור משמעותית ואף היה מעורב באירוע בו נפל לוחם הימ"מ רנ"ג נעם רז ז"ל. נמשיך לרדוף ולפגוע בכל מי שמאיים על ביטחון אזרחי מדינת ישראל וכוחות הביטחון".

משפחתו של רז התייחסה לחיסול המחבל: "חצי שנה אחרי נפילתו בקרב של נעם אהובינו, המשיך השב"כ והצבא את דרכו של הימ"מ, להביא צדק לעולם ולהכרית את אויבינו, את הרוע בעולם. המשפחה מלאת הערכה ותודה לאל ולכוחות הביטחון שפועלים ללא לאות במקצועיות, נחישות ונאמנות. כשעדכן אותנו היום ראש השב"כ על סגירת המעגל, התרגשנו לגלות שבדיוק היום חלפה חצי שנה מאז הפעם האחרונה שראינו את נעם, ביום הולדתו. ומאז לא שב".

פארוק סלאמה, מחבל הג'יהאד האיסלאמי שנהרג בג'נין
פארוק סלאמה (ימין), מחבל הג'יהאד האיסלאמי שנהרג בג'נין

כזכור, בחודש מאי נהרג לוחם הימ"מ נעם רז  לאחר שנורה בגבו על ידי חמושים פלסטינים בג'נין. הלוחם נפצע במהלך חילופי אש כבדים בין כוחות הביטחון הישראלים לבין חמושים פלסטינים, במסגרת מבצע למעצר מבוקשים. בהמשך, הלוחם פונה באמצעות מסוק לביה"ח רמב"ם כשמצבו קשה, אך לאחר מכן מת מפצעיו.

רז בן ה-47 הותיר אחריו אישה ושישה ילדים, המתגוררים ביישוב קידה בבנימין. בצה"ל הדגישו כי לפעילות לא היה קשר למות העיתונאית שירין אבו עאקלה. נעם התגייס לימ"מ בשנת 1999 ושימש במשך כ-23 שנים ביחידה כלוחם, פארמדיק, פורץ וצלף. הוא השתתף במאות מבצעים לסיכול טרור, סיכן את עצמו והציל חיים. בהודעת השב"כ נכתב עליו כי היה "לוחם אמיץ, מקצועי וצנוע".

מפקד משמר הגבול ניצב אמיר כהן אמר: "מדובר בלוחם ותיק ומנוסה מטובי בנינו, צנוע שבמהלך שירותו ביחידת הימ"מ השתתף באין ספור מבצעים ופעילויות מורכבות ורגישות שמטרתם סיכול הטרור. הלוחם הגיבור שנפל, חירף נפשו בפעילות מורכבת ורגישה. אנחנו מחבקים ומשתתפים בצערה של משפחתו של הלוחם הגיבור שמסר נפשו למען ביטחון אזרחי מדינת ישראל".