בן 25, אסיר משוחרר המזוהה עם חמאס: המחבלים שחוסלו

מוהנד שחאדה, בן 25 מהכפר עוריף שבנפת שכם, הוא המחבל שחוסל לאחר שרצח ביריות עם מחבל נוסף שנמלט - וחוסל גם הוא - ארבעה ישראלים בפיגוע בעלי. עוד ארבעה נפצעו. בחמאס בירכו: "מורדי הגדה מכים בכל מקום"

זמן צפייה: 12:36

מוהנד שחאדה, בן 25 מהכפר עוריף שבנפת שכם, הוא המחבל שחוסל אחר הצהריים (שלישי) לאחר שרצח יחד עם מחבל נוסף ארבעה ישראלים ופצע ארבעה נוספים בתחנת דלק ביישוב עלי. שחאדה הוא אסיר משוחרר ומזוהה עם הזרוע הצבאית של חמאס. המחבל הנוסף שחוסל מאוחר יותר בתום מצוד הוא ח'אלד מוסטפא עבד אל-לטיף סבאח, גם הוא מהכפר עוריף.

דובר חמאס חאזם קאסם אמר: "התגובה על פשעי הכיבוש במחנה הפליטים בג'נין ועל ההסתערות על מסגד אלא-קצא - לא איחרה להגיע. מורדי הגדה מכים בכל מקום והיכן שישראל לא מצפה".

מוהנד פאלח שחאדה
מוהנד פאלח שחאדה, המחבל שחוסל בעלי

דובר הג'האד היאסלאמי טארק סלמי אמר: "אנו מברכים על הפיגוע בציר שבין רמאללה לשכם, ומחשיבים אותו כתגובה טבעית על פשעי הכיבוש המסלימים כנגד העם הפלסטיני. פיגוע גבורה זה הוא במסגרת מימוש הזכות הלגיטימית להגנה עצמית. הפיגוע מדגיש את יכולתה של ההתנגדות לפעול בכל הנסיבות ולהנחית מהלומות על ישראל. האיומים אינם מפחידים את העם הפלסטיני וההתנגדות מוכנה להתמודד עם כל הסלמה".

כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעלי
כוחות הביטחון בזירת הפיגוע בעלי | צילום: רויטרס

הפיגוע החל כאשר שני המחבלים פתחו באש אחר הצהריים סמוך לתחנת הדלק ביישוב עלי, רצחו ארבעה אנשים ופצעו ארבעה נוספים. אחד המחבלים חוסל בידי אזרח, והמחבל השני השתלט על רכב גנוב של ישראלי, נמלט לכיוון צפון, וחוסל גם הוא כעבור כמה שעות.