למרות שהיה במוכנות: צה"ל לא הצליח ליירט את המל"ט הלבנוני

על אף שחיל האוויר נערך לחדירת כלי טיס לשטח ישראל - המטוסים לא הצליחו במשימת היירוט. במקביל, ובצעד חריג, חיזבאללה לקח אחריות על האירוע. בתגובה, מטוסים ישראלים טסו בגובה נמוך בשמי ביירות

זמן צפייה: 00:38

באופן חריג, ארגון חיזבאללה קיבל עליו אחריות למזל”ט שחדר היום (שישי) לשמי הגליל. חיל האוויר היה במוכנות ודרוך לקראת אירוע של חדירת כלי טיס גדולים יותר ולמרות זאת לא הצליח ליירט את הטיסן שחדר וטס דקות ארוכות עד לצפון הכנרת. בתגובה, מטוסים קרב ישראלים יצאו לגיחות מעל ביירות.

במקביל, בנו של מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ג'ואד נסראללה, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האויב כשל ביירוט המל"ט ששוגר מלבנון בכל אמצעי היירוט, ושב ללבנון בשלום. המל"ט הלבנוני חצה את כל מערכות האויב הכוללות מטוסי קרב, מסוקים ואת כיפת ברזל".

מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ובנו ג'ואד נסראללה
מזכ''ל חיזבאללה, חסן נסראללה, ובנו ג'ואד נסראללה

ערוץ "אלמנאר", המזוהה עם חיזבאללה פרסם הודעה בשם "ההתנגדות האיסלאמית" שבה נאמר: "היום שוגר המל"ט 'חסאן' לישראל וחג מעליה במשך 40 דקות למטרת תצפית, לאורך 70 ק"מ בצפון ישראל. חרף ניסיונותיה הרבים של ישראל ליירטו, המל"ט 'חסאן' שב בשלום".

כזכור, מוקדם יותר היום אזעקות הופעלו באזור הגליל העליון ובדרום רמת הגולן, בעקבות חדירת טיסן משטח לבנון לישראל. חיל האוויר הקפיץ מטוסי ומסוקי קרב, ומערכת כיפת ברזל המוצבת באצבע הגליל הופעלה, אך לא בוצע יירוט מוצלח ולאחר כמה דקות הטיסן שב ללבנון. ממד"א נמסר כי לא התקבלו דיווחים על נפגעים, ולתושבי האזור נמסר כי ניתן לחזור לשגרה.

מטוס קרב בשמי צפון הארץ בעקבות חדירת מל''ט
מטוס קרב בשמי צפון הארץ בעקבות חדירת מל''ט