צה"ל: חוסל מפקד הטבח ב"מיגונית המוות" ברעים

שנה לאחר מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר, צה"ל ושב"כ הודיעו כי חוסל המחבל מחמד אבו-עטיוי, מחבל נוח'בה שהוביל את הטבח ב"מיגונית המוות" ברעים: "עבד באונר"א מיולי 2022; נציגי מתפ"ש דרשו מבכירים בקהילה הבינ"ל ובאו"ם הבהרות ובירור דחוף בנושא"

זמן צפייה: 07:23

צבא ההגנה לישראל ושירות הביטחון הכללי הודיעו הערב (חמישי) כי שנה לאחר מתקפת הפתע ב-7 באוקטובר - חוסל המחבל מחמד אבו עטיוי, מפקד בכוח הנוח'בה שפיקד על הטבח ב"מיגונית המוות" ברעים. במקביל, שימש אבו עטיוי כעובד אונר"א, סוכנות הסעד של האו"ם לפליטים פלסטינים.

"בפעילות משותפת של צה"ל ושב"כ, כלי טיס של חיל האוויר, בשיתוף מרכז האש של אוגדת עזה, חיסל אתמול את המחבל מחמד אבו עטיוי, מפקד נוח'בה בגדוד בריג' בחטיבת מחנות המרכז של חמאס. המחבל שימש כעובד בסוכנות אונר"א החל מיולי 2022", נמסר מצה"ל.

רשימת שמות של עובדי אונר"א ובה שמו של המחבל מחמד אבו עטיוי
רשימת שמות של עובדי אונר"א ובה שמו של המחבל מחמד אבו עטיוי | צילום: דובר צה"ל

עוד הוסיפו בצבא כי "אבו עטיוי היה מעורב ברצח ובחטיפה של אזרחים ישראלים ופיקד על הרצח במיגונית בכביש 232 באזור רעים ב-7 באוקטובר. כמו כן, במהלך המלחמה, אבו עטיוי הכווין והוציא לפועל מספר מתווי טרור נגד כוחות צה"ל שפעלו ברצועה".

נרות זיכרון ופינת הנצחה ב"מיגונית המוות
נרות זיכרון ופינת הנצחה ב"מיגונית המוות | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

לאחר חיסולו, נמסר מצה"ל כי נציגי מתאם פעולות הממשלה בשטחים דרשו מבכירים בקהילה הבינלאומית ובאומות המאוחדות הבהרות וביצוע בירור דחוף בנושא השתתפות עובדי אונר"א בטבח 7 באוקטובר, ובפעילות טרור נגד מדינת ישראל.