ההטעיה, החיסולים וה"פראמדיקית" החמושה: פרטי המבצע בטולכרם

צה"ל תקף מהאוויר מחבלים חמושים בטולכרם: "בכירים מאוד נפגעו". הפלסטינים: "חוסלו מפקדים בזרוע הצבאית של חמאס וגדודי חללי אל-אקצא שבעיר". תיעוד: מחבלת התחפשה לפראמדיקית - וחוסלה. פרסום ראשון: הלוחמים איתרו בטולכרם רקטות

זמן צפייה: 06:29

צה"ל הודיע היום (שלישי) כי מחבלים הותקפו על-ידי כלי טיס בטולכרם. הפלסטינים דיווחו על הרוגים ופצועים, בהם אשרף נאפע - מפקד הזרוע הצבאית של חמאס בעיר. עוד דווח כי חוסל גם המחבל אבו עבדו, מפקד "גדודי חללי אל-אקצא" בטולכרם. הערב פורסם לראשונה במהדורה המרכזית כי הלוחמים איתרו רקטות בטולכרם, בתוך רכב ששימש לפיגוע, ובסמוך אליהם נמצאו גם חומרי נפץ.

רקטות שאיתרו הלוחמים בטולכרם
רקטות שאיתרו הלוחמים בטולכרם

בצה"ל אמרו כי בוצעו תקיפות מהאוויר נגד מחבלים חמושים, וכי "בכירים מאוד נפגעו" בתחבולות והטעיות, "כדי לתעל אותם" למקומות התקיפה. באחד התיעודים נראית מחבלת שהתחפשה לפראמדיקית ואוחזת נשק בידה. גם היא חוסלה.

[brightcove_iframe video_id='news-part-2407231012' autoplay='0' credit='' desc='מחבלת שהתחפשה לפרמדיקית בטולכרם' poster='' kid='1_pvluzq8x' duration='23']

אבו עבדו ואשרף נאפע
אבו עבדו ואשרף נאפע

מדובר צה"ל נמסר כי אשרף נאפע היה אחראי על ייצור והטמנת מטענים נגד כוחות צה"ל, וכן על גיוס פעילי טרור לחמאס. בנוסף, הוא לקח חלק במספר פיגועים נגד כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, ועמד בקשר עם גורמי חמאס מהחוץ אשר מקדמים פעילות טרור בשטחים.

זירת התקיפה בטולכרם
זירת התקיפה בטולכרם | צילום: רויטרס

במבצע השתתפו כוחות צה"ל מסיירת חרוב, דובדבן ויחידה 636 יחד עם כוחות שב"כ ומג"ב, והם פתחו הלילה במבצע ממוקד לסיכול טרור בטולכרם. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות פגעו במספר מחבלים חמושים בחילופי אש והשמידו מטענים שהוטמנו מתחת לצירים.