אלתר שלמה לדרמן בן ה-20 וישראל פלאי בן ה-6 נרצחו בפיגוע

לדרמן, חסיד פינסק קרלין, התחתן לפני כחצי שנה. הוא עמד, יחד עם אשתו שניצלה, בתחנת האוטובוס בסמוך לקבר שמואל הנביא כשהמחבל הגיע עם רכבו הפרטי והאיץ לעבר התחנה. פלאי בן ה-6 עמד עם אביו בתחנה ונרצח. הוא הובא למנוחות לפני כניסת שבת בהר המנוחות

זמן צפייה: 04:08

רבי אלתר שלמה לדרמן בן ה-20 וישראל פלאי בן ה-6 הם השניים שנרצחו בפיגוע הדריסה שאירע היום (שישי) בצומת הכניסה לשכונת רמות בירושלים. לדרמן היה מחסידי פינסק קרלין ותלמיד ישיבת 'טל תורה', הוא התחתן לפני כחצי שנה והיה בדרכו לשבת אצל הוריו באלעד. רעייתו שהייתה עימו ניצלה מהדריסה. ההרוג השני בפיגוע הדריסה ברמות הוא הילד יעקב ישראל פאלי בן ה-6, תושב שכונת רמות בירושלים.

משפחתו של פאלי החליטה לקיים הלוויה מצומצמת עוד לפני כניסת השבת. הלווייתו החלה לפני זמן קצר בהר המנוחות לפני כניסת השבת. הוא היה בתחנת האוטובוס עם אביו ושני אחיו, שנפצעו גם הם בפיגוע.

הפיגוע אירע בסביבות השעה 13:30, כאשר הגיע מחבל ברכב פרטי אל היציאה משכונת רמות בירושלים לכיוון גבעת זאב, האיץ ופגע באנשים שהמתינו בתחנת האוטובוס במקום. כתוצאה מהדריסה נהרגו לדרמן ופלאי, ועוד 5 בני אדם נפצעו בדרגות פציעה שונות.

ילד כבן 8 נמצא בבית החולים שערי צדק בעיר במצב אנוש, מורדם ומונשם, והרופאים נלחמים על חייו. בנוסף פונו לבית החולים שני צעירים בשנות ה-20 לחייהם במצב קשה. המרכז הרפואי הדסה מסר כי לבית החולים בהר הצופים הגיעו גבר כבן 40 במצב בינוני וילד בן 10 במצב יציב. מוקדם יותר נבדק חשד כי כדור תועה פגע בראשו של לרדמן וגרם למותו. עם זאת, לאחר בדיקת CT שעבר בבית החולים, התברר כי הוא אינו נפגע מירי.

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זירת הפיגוע ברמות בירושלים היום
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: דוברות איחוד הצלה

המחבל הוא חוסין קראקע, בן 31, נשוי ואב לשלושה ילדים, תושב עיסאוויה שבמזרח ירושלים. לקראקע תעודת זהות כחולה ולכן לא התקשה להגיע לשכונה. שירותי הביטחון מנסים להבין האם יש לו השתייכות לארגון טרור מסוים, אך ממה שניתן להבין כרגע מניחים כי המפגע פעל לבדו.

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
רכב המחבל בזירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

זירת פיגוע הדריסה ברמות, ירושלים
זירת פיגוע הדריסה ברמות, ירושלים | צילום: דוברות המשטרה

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע לזירה ואמר כי "אין יותר קשה מלהגיע לאירוע בו נרצח ילד, אנחנו מתפללים על האחרים. נרצח עוד בחור בן 20 - אין אירועים יותר קשים. אני מודה לראש הממשלה שהוא מאמץ את המדיניות שלי - לאטום את הבית כמה שיותר מהר".

"הנחתי את המשטרה לפרוס מחסומים סביב עיסאוויה ולעצור אחד-אחד ולבדוק כל רכב. רציתי לעשות סגר מלא אך יש שאלה משפטית ואנחנו נדון בה. הולכים להשתלט על הבית. הצעדים שאני אומר כאן לא מספיקים, דיברתי לא פעם ולא פעמיים - ואני רוצה ליישם עונש מוות למחבלים, רוצים לעבור בית-בית בלי צווים של בית משפט".

זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים
זירת הפיגוע בשכונת רמות בירושלים | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

המפכ"ל קובי שבתאי אמר בהערכת המצב שקיים בזירה: "מדובר בפיגוע דריסה קשה שהוביל לפגיעה בחיי אדם. שוטרים ממחוז ירושלים שחתרו למגע - נטרלו את המחבל בתוך זמן קצר מאוד. שוטרי משטרת ישראל נמצאים בחזית העשייה הביטחונית בימים אלו ובכלל, ואנחנו נמשיך להיאבק בטרור ובמחבלים באשר הם, בירושלים ובכל מקום אחר".

מלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי הוא מתעדכן באופן שוטף על פרטי הפיגוע בירושלים", וכי הוא הנחה לתגבר כוחות בגזרה ולבצע מיד חקירות ומעצרים על סביבתו של המחבל.