ראש המוסד: סיכלנו 27 פיגועים של איראן, הגיע הזמן לגבות ממנה מחיר

בנאום נדיר אמר דוד ברנע: "איראן ממשיכה במאמצים לפגוע בישראלים וביהודים בעולם". הוא שיגר איום ישיר: "נפעל נגד הדרג המבצע ועד מקבלי ההחלטות - גם בלב טהרן". עוד ציין כי "החשש שלנו הוא שרוסיה תמכור לאיראן נשק שיסכן אותנו"

ראש המוסד דוד ברנע
ראש המוסד דוד ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש המוסד דוד ברנע נשא אחר הצהריים (ראשון) דברים בכנס של המכון נגד טרור באוניברסיטת רייכמן, ואמר כי "איראן ממשיכה במאמצים בלתי פוסקים, באמצעות חוליות טרור, לפגוע בישראלים וביהודים ברחבי העולם. היא משתמשלת ב'שליחים' כדי להסתתר. עלינו זה לא עובד". הוא הוסיף כי "החשש שלנו הוא שרוסיה תמכור לאיראן נשק שיסכן את שלומנו". ראש המוסד הדגיש: "מול המשטר האיראני, למול כוחו האגרסיבי -  יש לנקוט קו נוקשה בלבד". ‏

ברנע חשף כי "רק בשנה האחרונה סיכלנו 27 פיגועים של חוליות טרור שפעלו בשליחות איראן נגד ישראלים ויהודים באירופה, אפריקה ודרום אמריקה. הגיע הזמן לגבות מהאיראנים מחיר באופן שונה: פגיעה בישראלים או ביהודים על-ידי פרוקסי ('שליחים') או איראנים תוביל לפעילות נגד האיראנים המשגרים - מהדרג המבצע ועד מקבלי ההחלטות, גם בלב איראן וטהרן".

Whatsapp Image 2023 07 28 At 2
המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי | צילום: רויטרס

ברנע המשיך ואמר כי "לאיראנים אין יותר מרחב הכחשה. הצדק ייראה וייעשה. זה טרור מדינתי. נעלה מדרגה. אין לנו ברירה". הוא התייחס להסכם הגרעין המתגבש: "הוא לא יגלגל לאחור את היכולות של איראן. זה ניסיון ציני של איראן לשחרר את הכספים שהוקפאו, תוך המשך פרויקט הגרעין".

ברנע ציין כי "הקהילה הבינלאומית חייבת להיות נכונה לפעול. איראן היא מדינת טרור שמשקרת לעולם. לעולם לא יהיה לה נשק גרעיני". עוד הדגיש: "אנחנו לא יושבים בחיבוק ידיים. אנשי המוסד פועלים בממלכתיות וחשאיות על-פי ערכים ברורים".

בדבריו קרא ראש המוסד למדינות העולם החופשי להפסיק להבליג לאיראן על התנהלותה, ובירך את ארה"ב על פעילותה הנחרצת להבטחת חופש השיט באזור המפרץ למול הטרור שאיראן שבה לקדם במרחב הימי.

ראש המוסד דוד ברנע דדי
ראש המוסד דוד ברנע | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

כמו כן, התייחס ברנע בנאומו בהרחבה לסיבות שהובילו את המשטר האיראני לתחושת ביטחון גבוהה יותר בשנה החולפת, ובהן עסקאות הנשק שאיראן ביצעה עם רוסיה, והדיכוי של מחאות החיג'אב. בהקשר לכך אמר: "ככל שגובר הביטחון העצמי האיראני כך גוברים מאמציו להפיץ טרור בכל רחבי העולם מתוך תחושה שהמחיר שישלם לא יהיה גבוה".