צה"ל: "ביצענו פשיטות בשטח הרצועה, נמצא מידע שיסייע לאתר נעדרים"

בהצהרה לציבור מסר תא"ל הגרי כי כוחות שריון וחי"ר ביצעו ביממה האחרונה פשיטות בשטח רצועת עזה, ואיתרו מידע שעשוי לסייע באיתור החטופים. 120 משפחות קיבלו הודעה כי יקיריהן נחטפו לעזה

זמן צפייה: 06:43

דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי יצא הערב (שישי) בהצהרה נוספת לציבור בערב היום השביעי למלחמה, והודיע כי כוחות שריון וחי"ר ביצעו ביממה האחרונה פשיטות בשטח רציעת עזה, ואיתרו מידע שעשוי לסייע באיתור נעדרים. "כוחות שריון וחי"ר חיסלו חוליות נ"ט", הוא ציין, "וכן אותר מידע שעשוי לסייע לאיתור נעדרים". תא"ל הגרי ציין כי הודעה נמסרה למשפחותיהם של 120 חטופים, וכן כי צה"ל מסר הודעה ל-265 משפחות שכולות על מות יקיריהן במלחמה.

בתשובה לשאלה האם נכון להגיד כי יש התקדמות במידע המודיעין על החטופים, הגרי ענה: "יש התקדמות כל שעה. זה מערך אדיר של פאזל ענקי שצריך להשלים". עוד הוסיף הגרי, כי "צה"ל יעשה ככל הניתן על מנת לאתר את הנעדרים ולהחזיר את החטופים. אנחנו בערנות ודחיפות מלאה. במהלך השעות האחרונות, היו מספר אירועים בגבול הצפוני - ירי מנ"ט, ירי על ישוב משגב עם. צה"ל טיפל במטרות אלו, השייכות לחיזבאללה. אין נפגעים לצה"ל. אנחנו ממשיכים להגיב לכל תקיפה".

"אנו ממשיכים להיות ערוכים בכל הגזרות, וצה"ל ממשיך לתקוף ברצועת עזה", הוסיף תא"ל הגרי, "האוכלוסייה מהעיר עזה החלה להדרים על מנת להגן על עצמה. במהלך היום אותרו מספר כלי שיגור מעזה - שנותרו. כוחות שריון וחי"ר חיסלו חוליות נ"ט, וכן אותר מידע שעשוי לסייע לאיתור נעדרים".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-1310231924' autoplay='0' credit='' desc='הצהרתו של דובר צה"ל' poster='' kid='1_ffsu7caw' duration='403']

כמו כן, דובר צה"ל הדגיש את חשיבות הציות להנחיות פיקוד העורף. "מערך ההגנה האווירי עובד בהצלחה - אך זה אינו הרמטי. לכן אני מבקש מאזרחי ישראל לפעול בהתאם להוראות פיקוד העורף. יש לנו מעט נפגעים כי אתם עוקבים אחר ההנחיות, תמשיכו כך".