דריכות שיא בישראל: הערכה כי תיערך תקיפה לבסיסים צבאיים

דריכות שיא במערכת הביטחון לקראת התגובה האיראנית, ובישראל מעריכים כי איראן תתכנן תקיפה לעבר בסיסים צבאיים. מנגד, ברפובליקה האסילאמית נערכים לתגובה חריפה מצדה של ישראל, וגם חיזבאללה נמצא בכוננות. לפי דיווחים בארה"ב, תיערך תקיפה סימולטנית נגד ישראל ב-24 השעות הקרובות

זמן צפייה: 02:49

נמשכת ההיערכות לתגובה האיראנית הערב (שבת) ונראה כי המשטר האיראני החליט על תגובה "בינונית", שלא תשבור את הכלים ותגרור את ישראל לתגובה קשה, שתביא לעימות כולל. ברפובליקה האסילמאית לא מתכוונים לשגר מאות רקטות וכטב"מים משטחה, אך העניין עדיין נמצא בחוסר וודאות. במערכת הביטחון מעריכים כי איראן תגיב לעבר בסיסים צבאיים. בוול סטריט ג'ורנל מדווחים כי איראן צפויה להגיב במהלך 24 השעות הקרובות.

במשמרות המהפכה נערכים גם לאפשרות של תגובה ישראלית קשה ומקיפה, לא רק בשטח איראן אלא אולי גם נגד הנוכחות האיראנית בסוריה. חיזבאללה נמצא בכוננות מחשש להתלקחות והרחבת העימות בעקבות התגובה הישראלית הקשה הצפויה לאחר התגובה האיראנית האפשרית.

בתוך כך, בישראל מעריכים שההשתלטות האיראנית על ספינה בבעלות ישראלית חלקית היום היא לא המילה האחרונה בתגובה נגד ישראל - אלא רק ההתחלה, וברור לכולם שתבוא תגובה רצינית יותר. כחלק מההיערכות לתגובה, דובר צה"ל הודיע הערב על עדכון ההנחיות של פיקוד העורף: החל מהלילה לא תתקיים אף פעילות חינוכית בבתי הספר ובמוסדות להשכלה גבוהה, ולא תאושר התקהלות של יותר מאלף בני אדם.

הספינה MSC ARIES
הספינה MSC ARIES

נזכיר כי איראן הודיעה היום כי כוחותיה השתלטו על הספינה MSC ARIES במצרי הורמוז שבמפרץ הפרסי. על-פי הדיווחים, הספינה שטה תחת דגל פורטוגל ונמצאת בבעלות ישראלית חלקית. עוד דווח כי הספינה הופנתה אל המים הטריטוריאליים של איראן. על סיפון הספינה, שקשורה לאיש העסקים הישראלי עידן עופר, נמצאים ככל הנראה כ-25 בני אדם, רובם הודים. פורטוגל והודו יצרו קשר עם הממשל האיראני.

דובר צה"ל התייחס לאירוע: "איראן תישא בהשלכות אם תסלים את המצב". שר החוץ ישראל כ"ץ התייחס גם הוא: "המשטרה של חמינאי הוא משטר פלילי, התומך בפשעי חמאס ומנהל כעת מבצע בניגוד לחוק הבינלאומי. אני קורא לאיחוד האירופי ולעולם החופשי להכריז מיד על משמרות המהפכה כארגון טרור, ולהטיל סנקציות על איראן".