בכירי איראן וחמאס בדיון סודי: "המשבר כבר החליש את ישראל"

לפי דיווחים, בשבוע שעבר נערכה פגישה של בכיר בכוח קודס, גורמי ביטחון איראנים ונציגי חמאס, שבה דנו במשך שלוש שעות במשבר הפוליטי והחברתי בישראל - ברקע הטלטלה בצה"ל. בפגישה הוסכם, בין היתר, "לא להתערב בשלב זה"

זמן צפייה: 00:30

הפסגה הסודית של איראן וחמאס: סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה אמש (שלישי) כי בשבוע שעבר נערכה פגישה של בכיר בכוח קודס של משמרות המהפכה, גורמי ביטחון איראנים וגורמים רשמיים בארגון הטרור חמאס, שבה דנו במשך שלוש שעות במשבר הפוליטי והחברתי בישראל בעקבות חקיקת חוקי המהפכה המשפטית - כשברקע הטלטלה בצה"ל וסוגיית אי-ההתייצבות לשירות של אנשי מילואים.

לפי טהרן, הצדדים הסכימו ש"המשבר כבר מחליש את ישראל", ובשלב זה עליהם להימנע מעימות ופרובוקציה, מתוך הבנה שמדובר בצעד שעשוי לחזק את ראש הממשלה בנימין נתניהו. גורם בחמאס סירב להגיב על הדיווח, ואמר כי מתקיימים דיונים בין חמאס, איראן וכוח קודס "על הדרכים לשדרוג ההתנגדות".

בינתיים, איומי המילואימניקים מתממשים - כשעוד ועוד אנשי מילואים ממשיכים להודיע על השעיית או הפסקת התנדבותם. הרמטכ"ל רב-אלוף הרצי הלוי הודה אמש כי החלה הפגיעה בכשירות צה"ל. על-פי העדכון האחרון - יותר מ-60% מהמשרתים שאיימו כי ישהו את התנדבותם בחיל האוויר - מימשו אותו. כלומר - יותר מ-700 אנשי חיל אוויר. פרט להם, בכל זרועות צה"ל מקבלים מפקדים מאנשי מילואים הודעות כי הם לא יגיעו למילואים בשלב זה.

חסן נסראללה
מזכ''ל חיזבאללה חסן נסראללה

בתוך כך, לא רק בחמאס מגיבים ועוקבים אחר המצב בישראל באדיקות, כך נעשה גם בארגון חיזבאללה. מזכ"לארגון הטרור הלבנוני, חסן נסראללה התבטא בנושא בעת שנאם מתוך הבונקר שלו, ולאחר ביטול עילת הסבירות אמר: "זהו היום הגרוע ביותר בהיסטוריה של ישראל, היא נמצאת על מסלול היעלמות"