ניסיון הפיגוע בהר הבית: נסגר התיק נגד השוטרים שירו במחבל

פרקליט המדינה עמית איסמן אימץ את עמדת מח"ש, והודיע על הפסקת הליך הבדיקה בעניין השוטרים שנטרלו את המחבל באירוע הירי לפני כשבועיים, לאחר שניסה לחטוף את אחד מכלי הנשק שלהם - בשל היעדר עבירה. "פעלו כדין מתוך הגנה עצמית"

מוחמד אל -עוסאיבי וזירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה
מוחמד אל -עוסאיבי וזירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה | צילום: דוברות המשטרה

פרקליטות המדינה הודיעה היום (חמישי) על סיום הליך הבדיקה בעניינם של השוטרים המעורבים באירוע הירי בהר הבית לפני כשבועיים, וזאת בשל היעדר עבירה. בכך מאמץ פרקליט המדינה עמית איסמן את המלצת המחלקה לחקירות שוטרים והמשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים.

על-פי הדיווח שהתקבל מהמשטרה, המחבל מוחמד אל-עוסאיבי, בן ה-26 מחורה שבנגב, הגיע מהיציאה מהר הבית דרך שער השלשלת אל עבר כוח משטרתי שהיה במקום, ניסה לחטוף את נשקו של אחד השוטרים, ירה שני כדורים מנשקו ולאחר מכן השוטרים ירו בו ונטרלו אותו. השוטרים לא הספיקו להפעיל את מצלמות הגוף ובדיקת מח"ש העלתה כי האירוע התרחש ב"שטח מת", שאינו מכוסה ע"י מצלמות אבטחה כלשהן. בתום בדיקה של המכון לרפואה משפטית נמצא על האקדח המשטרתי DNA של אל-עוסאיבי.

לאחר קבלת הדיווח פתחה מח"ש בבדיקת האירוע, במסגרתה נבחנו גרסאותיהם של השוטרים המעורבים ושוטרים נוספים שנכחו באירוע, וכן נבחנו עדות ראייה והבדיקות הפורנזיות שנערכו ע"י מז"פ והמכון הלאומי לרפואה משפטית.

סיכום הבדיקה במח"ש הביא למסקנה, כך נמסר, כי לפי החומר והראיות בעניין אפשר לתמוך בגרסתם של השוטרים לאירוע, כי הם פעלו כדין מתוך הגנה עצמית, וכן כי ישנן ראיות ברורות לכך שלא בוצעה עבירה.

זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה
זירת ניסיון הפיגוע בעיר העתיקה | צילום: דוברות המשטרה

בתחילת החודש נמסר מהמשטרה: "מאז פיגוע הירי, ברשתות החברתיות וגם בחלק מכלי התקשורת- רבים מפיצים גרסאות כוזבות ביחס למקרה, ומתכחשים עד לרגע זה לעובדה שמדובר בפיגוע ירי שבו מחבל כמעט ורצח שוטרים שהגנו על חייהם לנוכח סכנת חיים ממשית. היום בצהריים עודכנה המשטרה ע"י המכון לרפואה משפטית, כי בתום בדיקת האקדח של השוטר, נמצאו עליו שרידי D.N.A של המחבל, בין היתר, בפס הדריכה של האקדח ועל גבי ידית האחיזה".

"ממצא זה מתווסף לעדויות השוטרים מיד לאחר הפיגוע, ולראיות נוספות", הוסיפו במשטרה, "בכך שמדובר באופן חד משמעי בחטיפת נשק ובפיגוע ירי, בדיוק כפי שדיווחנו עוד בליל הפיגוע. לצערנו גם כעת יהיה מי שימשיך להתכחש ולהכחיש את העובדה שמדובר בפיגוע. רבים שפרסמו כזבים ביחס לאירוע, צריכים לבקש היום סליחה מהשוטרים שפעלו בגבורה ובחירוף נפש והצילו את חייהם בכך שנטרלו את המחבל. מדובר בממצא נוסף, פורנזי וחד משמעי, שמלמד על השתלשלות הפיגוע, בדיוק כפי שדווחה ע"י כל השוטרים שהיו בזירת האירוע וכפועל יוצא דווחה גם ע"י המשטרה לציבור הרחב".