מקורות בעזה: "מרוואן עיסא נפגע באזור התקיפה - מצבו לא ברור"

לפי דיווחים, מפקד הזרוע הצבאית בחמאס נכח עם כמה מאנשיו במחנה הפליטים א-נוסייראת במרכז הרצועה בתחילת השבוע שעבר, בזמן שחיל האוויר הפציץ במקום. עם זאת, גורמים במערכת הביטחון ממתינים לאיתותים נוספים מהרצועה בטרם מכריזים על הצלחת מבצע החיסול

זמן צפייה: 01:25

מקורות בעזה מסרו הבוקר (ראשון) לעיתון הלונדוני "א-שרק אל-אווסט" כי מפקד הזרוע הצבאית בחמאס בפועל, מרוואן עיסא, נכח באזור שתקף חיל האוויר במחנה הפליטים א-נוסייראת במרכז הרצועה בתחילת השבוע שעבר. המקורות הדגישו כי עיסא נפגע בניסיון החיסול, אך מצבו עדיין לא ברור.

אמש, דווח כי בישראל מעריכים כי מרוואן עיסא חוסל ביחד עם כמה מאנשיו במנהרה בה הסתתר במחנה הפליטים נוסייראת, במהלך גל תקיפות מהאוויר - בהן נעשה שימוש בפצצות "דרילר" שהוטלו ברצף אחת אחרי השנייה במטרה לחדור לחללים תת-קרקעיים. על אף האופטימיות, מערכת הביטחון הישראלית למודה ניסיון ולכן גורמים ביטחוניים ממתינים לאיתותים נוספים מהרצועה בטרם מכריזים על הצלחת מבצע החיסול. מן הצד השני, חמאס מנסה לשמור על עמימות.

במידה והמבצע אכן צלח -  מדובר בהישג הגדול ביותר של ישראל במסגרת הלחימה נגד חמאס עד כה. עיסא משמש כרמטכ"ל בפועל של ארגון הטרור, והוא מהווה חוליה מקשרת בין הלשכה המדינית של הנייה והזרוע הצבאית של סינוואר. על כן, מותו של בכיר הטרור יהווה מכה תדמיתית קשה לחמאס ומכה מבצעית לגדודי עז א-דין אל-קסאם.

עד עתה, צה"ל לא פעל בנוסייראת, מקום הולדתו של עיסא, מחשש שיש במקום מספר חטופים שמהווים מגן אנושי. בטרם הפעולה במוצאי שבת התקבל ככל הנראה מידע מודיעיני שאישר כי אין חטופים באזור שהותקף מהאוויר.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403112040' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='ההפצצה במסגרת ניסיון החיסול של מרוואן עיסא בנוסייראת' poster='' kid='1_qh6kgfdx' duration='11']

תושבי נוסייראת נהגו לראות לעיתים את עיסא, שהיה ממתכנני טבח 7 באוקטובר, בעתות בהן יצא מהמנהרות כדי להעביר מסרים ולנהל את הלחימה. באזור שהותקף במחנה הפליטים נוצר מכתש, שתחתיו על-פי הערכות נחפרה רשת מסועפת של מנהרות בעומק של 50-60 מטרים.

להצלחת מבצע החיסול עשויה להיות משמעות נוספת, הנוגעת למגעים לעסקת החטופים. לנוכח העצימות הנמוכה יותר של הלחימה ברצועה והלחץ האמריקני הגובר, בחמאס העדיפו למתוח את שיחות המשא ומתן מול ישראל, בתקווה שרמדאן יגביר את המתיחות הביטחונית בתוך המדינה. חיסול בכיר כעיסא עשוי לפגוע בתמריץ של ראשי ארגון הטרור להמשיך ולדחות חתימה על עסקה שתביא להפסקת אש.

צמרת הזרוע הצבאית של חמאס
צמרת הזרוע הצבאית של חמאס

לאורך היום בכירים ישראלים התייחסו במרומז לניסיון החיסול. בסרטון שפרסם, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "אנחנו בדרך לניצחון המוחלט. בדרך לניצחון הזה, חיסלנו כבר את מספר 4 בחמאס. 3, 2, ו-1 בדרך", והתחייב: "כולם בני מוות, אנחנו נגיע לכולם".

שר הביטחון יואב גלנט רמז במהלך דיון פורום המטה הכללי: "יש הצלחות, כולל ביממות האחרונות ויהיו עוד הצלחות - הפעולה עקבית והולכת בכיוון המתאים". לצד זאת סייג: "אנחנו צריכים לקחת בחשבון שייתכן ויהיו לפנינו אתגרים נוספים - הראשון שבהם בצפון, על כל המשמעויות שלו".