"תשמרי על אימא ואבא": ההודעה האחרונה של קרינה לפני שנחטפה

ימים לאחר פרסום סרטון חטיפת התצפיתניות ב-7 באוקטובר, אחותה של החטופה קרינה ארייב, סשה, התראיינה ל"דיילי מייל" הבריטי, וסיפרה על הפעם האחרונה ששמעה מאחותה טרם החטיפה: "ביקשה שלא אהיה עצובה אם היא לא תצא מזה בחיים". על המאמצים להחזרתה אמרה: "ככל שעושים פוליטיקה - אנשים מתים שם"

קרינה ארייב
קרינה ארייב | צילום: באדיבות המשפחה

ימים אחרי פרסום סרטון החטיפה שעורר טלטלה בישראל, פורסם הערב (ראשון) ב"דיילי מייל" הבריטי תוכן ההודעה האחרונה ששלחה קרינה ארייב, אחת התצפיתניות שמופיעות בתיעוד של חמאס, לאחותה סשה, ב-7 באוקטובר. "היא ביקשה שאשאר חזקה", סיפרה האחות, "שלא אהיה עצובה אם היא לא תצא מזה בחיים". סשה הוסיפה כי קרינה "ביקשה ממני לשמור על אימא ואבא".

"זה הדבר היחיד שנשאר לי מאחותי. הם לקחו אותה באכזריות, בפיג'מת סנופי שלה, עם קלצ'ניקובים - כמו סצינה בקולנוע. אבל אני צופה בזה שוב ושוב ומבינה שזה לא, וחיה את היום הזה כל פעם מחדש", הוסיפה סשה.

על ההחלטה לפרסם את הצילומים מחטיפת התצפיתניות אמרה כי "הייתה קשה עבור משפחות החטופים", אך הוסיפה כי הצעד היה בלתי נמנע בצל הקיפאון במגעים על עסקת חטופים. "אז חשבנו שבמקום לדבר, אנחנו רק נציג את הסרטון, והתמונות ידברו בעד עצמן", הוסיפה. "רצינו שאנשים יראו ואולי ירגישו קצת מהכאב שאנחנו מרגישים כל יום".

מתוך תיעוד חטיפת התצפיתניות (מימין: קרינה ארייב)
מתוך תיעוד חטיפת התצפיתניות (מימין: קרינה ארייב) | צילום: מטה המשפחות

"אתה מתחנן לממשלה שלך, ובעלי כוח להניע לשנות, לא לשתוק - ולהבין שאנחנו מדברים על חיים של של אנשים שאנחנו יכולים להציל. וכל עוד אנשים עושים פוליטיקה - אנשים אחרים מתים שם. אנשים חייבים להתעורר ולעזור לנו, כי אנחנו לא יכולים להילחם ואוזל לנו הכוח", הוסיפה סשה.

על אנשים שמכחישים את האירועים שהתרחשו ב-7 באוקטובר, אמרה סשה: "אני לא באמת יכולה להבין את זה. האנשים האלה צבועים. הם אולי יודעים את האמת בתוכם, אבל פשוט מפחדים להודות בה".

לבסוף אמרה סשה: "זו המשימה שלי, ואני לא אפסיק עד נשימתי האחרונה, בגלל שהיא אחותי הקטנה. אנחנו רק שתיים, יש לי רק אותה בחיי, ואני לא רואה שום מטרה לחיות אם אנחנו לא ביחד. אין לי זכות להישבר, גם אם לפעמים אני רוצה".

מתוך תיעוד חטיפת התצפיתניות (מימין: אגם ברגר, לירי אלבג)
מתוך תיעוד חטיפת התצפיתניות (מימין: אגם ברגר, לירי אלבג) | צילום: מטה המשפחות

ביום רביעי, 229 ימים אחרי שנחטפו מבסיס נחל עוז, הוריהן של חמש התצפיתניות החטופות - לירי אלבג, קרינה ארייב, אגם ברגר, דניאלה גלבוע ונעמה לוי - החליטו לפרסם את סרטון החטיפה, כפי שתועד ממצלמות הגוף של מחבלי חמאס בבסיס נחל עוז ב-7 באוקטובר. ממטה המשפחות נמסר כי "הסרטון, שאורכו 03:10 דקות, נערך וצונזר, והוא אינו כולל חלקים קשים לצפייה, הכוללים את הנרצחים הרבים בבסיס נחל עוז, את הנרצחים בתוך המיגונית ממנה נחטפו התצפיתניות, וקטעי אלימות רבים. הוא מראה את היחס האלים, המשפיל והמבזה שעברו הבנות ביום חטיפתן, ומעיד על הפחד העצום שנשקף דרך עיניהן".

עוד נמסר ממטה המשפחות כי "כל עדות נוספת המגיעה מהחטופים זועקת את אותה אמת עצובה - חייבים להחזיר את כולם הביתה. הסרטון הוא כתב אישום חריף על מחדל לאומי של הפקרת החטופות והחטופים. אין משימה גדולה יותר, אין ניצחון משמעותי יותר ואין סיכוי להחזיר את התקווה לישראל ללא השבת כולם - החיים לשיקום והנרצחים לקבורה. לממשלת ישראל אסור לבזבז אפילו רגע אחד נוסף - עליה לחזור לשולחן המו"מ עוד היום".