אחד הנרצחים נפצע בפיגוע לפני שנה

לפני שנה בדיוק, בפיגוע שהתרחש באותה הגזרה, נפצע הגבר בידו אך החלים לגמרי. היום הוא נרצח בפיגוע הירי בישוב הר הדר. זהותם של 3 הנרצחים טרם הותרה לפרסום

האקדח של המחבל (דוברות המשטרה)

שלושה ישראלים נרצחו הבוקר (שלישי) בפיגוע ירי בשער הכניסה ליישוב הר אדר הסמוך לירושלים. פרטי הנרצחים טרם הותרו לפרסום, אך כעת מתברר שאחד מהם היה מעורב כבר בעבר בפיגוע, נפצע, אך החלים לגמרי.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

אחד ההרוגים, איש ביטחון במקצועו, נפצע לפני שנה בדיוק בפיגוע אחר שהיה באותה בגזרה. בפיגוע ההוא הוא נדקר בידו אך החלים. היום הוא נרצח בפיגוע.

האקדח של המחבל (דוברות המשטרה)
האקדח של המחבל (דוברות המשטרה)

שלושה ישראלים נרצחו ואדם נוסף נפצע קשה הבוקר לאחר שמחבל פתח באש לעברם במהלך פתיחת ציר בהר אדר. המחבל נורה למוות על ידי כוחות הביטחון. צוותי מד"א שהוזעקו למקום העניקו לפצועים טיפול ראשוני בזירת הפיגוע, אך בסופו נאלצו לקבוע את מותם. ישראלי נוסף נפצע קשה והובהל לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים.

מחקירה ראשונית של האירוע עולה כי עם כניסת פועלים מהשטחים בשעות הבוקר דרך המעבר לכיוון עמדת הבידוק בכניסה האחורית ליישוב הר אדר, עוד כשהיו בצד הפלסטיני, העלה אחד מהם את חשדם של לוחמי מג"ב והמאבטחים הפועלים במקום, שפתחו בנוהל מעצר חשוד והורו לו לעצור. בשלב הזה פתח המחבל את חולצתו, שלף אקדח ובטווח קצר ירה לעבר המאבטחים והלוחמים.

זירת הפיגוע בהר אדר (Yonatan Sindel/FLASH90)
זירת הפיגוע בהר אדר (Yonatan Sindel/FLASH90)

לוחמי מג"ב שהיו במקום הגיבו מייד, ירו לעברו וניטרלו אותו. בשעה זו מתבצעות סריקות ביישוב וסביב לו כדי לוודא שאין אירועים נוספים. ממד"א נמסר כי מלבד שלושת הנרצחים בפיגוע, נפצע קשה גם באירוע גבר כבן 32 שפונה לבית החולים כשהוא סובל מפצעי ירי בפלג גופו העליון, אך בבית החולים הודיעו כי מצבו יציב. "אנחנו הגענו לאירוע קשה במהלכו טיפלנו בארבעה נפגעים, מהם שלושה שנאלצנו לקבוע את מותם", הסביר סגן מנהל המחוז במד"א אבי חובב. "הפצועים נפגעו מירי. פצוע אחד נוסף במצב קשה לבית חולים כשמצבו יציב".