לפי משקל וגובה, מתח וריצת 3 ק"מ: צה"ל מציג מדדי סף ללוחמות

הרמטכ"ל אביב כוכבי אימץ את המלצות הוועדה, בהן התנסות בפיילוט לוחמות נשים ביחידת 669, ופתיחת תפקידים ביחידת ההנדסה המיוחד יהלום. בנוסף החליט צה"ל לפתוח תפקידים נוספים לנשים, ובדיון בראשות הרמטכ"ל נקבע שהנשים יעברו מיון באופן שוויוני לחלוטין לגברים

זמן צפייה: 02:09

צה"ל חשף הערב (שלישי) את התוכנית לשילובן של נשים לוחמות ביחידת החילוץ 669 של חיל האוויר ובמחלקת הניוד של חטיבת החי"ר, ובצוות הצה"לי מעריכים כי קיימת היתכנות של כמה עשרות לוחמות נשים שיעמדו בסף הפיזיולוגי במחלקת הניוד בחטיבת חיר מתמרנת.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2206071519' autoplay='0' credit='דובר צה"ל' desc='לוחמות בצה"ל (ארכיון)' poster='' kid='1_l5ulbqx1' duration='']

הרמטכ"ל אביב כוכבי אימץ את המלצות הוועדה, בהן התנסות בפיילוט לוחמות נשים ביחידת 669, ופתיחת תפקידים ביחידת ההנדסה המיוחד יהלום. בנוסף החליט צה"ל לפתוח תפקידים נוספים לנשים, בהם שני תפקידי לחימה בחיל תותחנים, גששים, מדריכה בנהיגה מבצעית, מפעילות רחפנים באיו"ש, ועוד.

לוחמות בצה''ל
לוחמות בצה''ל | צילום: דובר צה''ל

הוועדה עסקה בהרכב הגוף השונה בין גברים לנשים, כאשר בין היתר אחוז השומן בגוף האישה הוא גדול יותר בעשרה אחוזים, ואחוז השריר הוא בממוצע בעשרה אחוזים נמוך יותר מגברים. גם בזווית הברך יש הבדל המשפיע על העומס הממוצע על הברך. עוד קבעה הוועדה שגודל הצעד של אישה קטן יותר משל גבר, וכי מעבר לנשיאת 30 ק"ג יש עלייה בסכנה לפציעה.

לוחמות בצה''ל
לוחמות בצה''ל | צילום: דובר צה''ל

הוועדה קבעה כי כדי להגיע לאותה רמת ביצועים מהלוחם והלוחמת תוך הפחתת סיכון לפציעות בקרב לוחמות נשים, חלק מדרישות הסף בשער הכניסה לנשים צריך להיות גבוה יותר משל גברים. בדיון בראשות הרמטכ"ל נקבע שהנשים יעברו מיון באופן שוויוני לחלוטין לגברים.

לוחמות בצה''ל
לוחמות בצה''ל | צילום: דובר צה''ל

מדדי הסף ללוחמת יכללו משקל של 67 ק"ג (78 ק"ג ביחידה מיוחדת), גובה 1.64 מ' (1.66 ביחידה מיוחדת), מדד הרכב גוף 1.05, תוצאת ריצה 3,000 מטר - 15.44 (14:50 ביחידה מיוחדת), 7 עליות מתח ללא משקל (10 ביחידה מיוחדת).

לוחמות בצה''ל
לוחמות בצה''ל | צילום: דובר צה''ל

כזכור, לפני כשבועיים אימץ הרמטכ"ל כוכבי את המלצת מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, באשר לשילוב נשים בתפקידי לחימה ביחידת החילוץ המיוחדת 669. ההחלטה התקבלה לאחר דיונים שנערכו בעקבות עבודת צוות מקצועי רב-זרועי לבחינת שירות נשים בתפקידי לחימה נוספים.

לוחמות בצה''ל
לוחמות בצה''ל | צילום: דובר צה''ל