גם בזמן נאום נתניהו: בלוני תבערה שוגרו לעוטף, צה"ל תקף בעזה

בשעות הצהריים פרצה שריפה ליד קיבוץ כיסופים הסמוך לגדר הגבול, ובזמן נאומו של ראש הממשלה באו"ם פרצה שריפה נוספת במועצה האזורית אשכול. לפחות כ-5 דונמים של יער נשרפו. בתגובה: צה"ל תוקף ברצועה

זמן צפייה: 06:37

צה"ל תקף הערב (שישי) שלוש עמדות צבאיות של חמאס ברצועת עזה, לאחר ששתי שריפות קוצים פרצו מוקדם יותר בתחום המועצה האזורית אשכול, אחת מהן ביער כיסופים, בסמוך לגדר הקיבוץ. חוקר שריפות מכבאות והצלה קבע כי שתי השריפות נגרמו כתוצאה משיגור בלון תבערה מהרצועה.

שתי עמדות צבאיות של ארגון הטרור הותקפו באמצעות כלי טיס מאויש מרחוק, ועמדה נוספת הותקפה באמצעות טנק. בגבול הרצועה, כמה מאות פלסטינים מבעירים צמיגים ומשליחים בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל, כאשר הכוחות פועלים נגדם עם ירי צלפים ואמצעים לפיזור הפגנות. משרד הבריאות בעזה עדכן כי במסגרת ההתפרעויות סמוך לגבול נפצעו 28 פלסטינים.

עד כה נשרפו כחמישה דונמים של חורש בעקבות שיגור בלוני התבערה. ציבור המטיילים התבקש לא להתקרב למקום. ב-2018, בדיוק באותו המקום, התחוללה השריפה הראשונה שסימנה את תחילתו של טרור הבלונים.

פלסטינים מפריחים בלוני תבערה ברצועת עזה
פלסטינים מפריחים בלוני תבערה ברצועת עזה
הפרות סדר הערב בגבול הרצועה
הפרות סדר הערב בגבול הרצועה
שריפה בעוטף עזה
שריפה בעוטף עזה

בתוך כך, סוכנות הידיעות העזתית "שהאב" פרסמה תיעוד של פיצוץ מטען חבלה מאולתר על גדר הגבול באיזור מעבר קרני, במסגרת התחלת ההתפרעויות סמוך לגבול. בהמשך התיעוד מוצג הנזק שנגרם לגדר בעקבות פיצוץ מטען חבלה מאולתר.

מהומות בגבול רצועת עזה
מהומות בגבול רצועת עזה

גם אתמול נמשכו הפרות הסדר האלימות בצפון רצועות עזה, בסמוך לגדר. במהלך ההתפרעויות פתח מחבל באש אל עבר כוחות צה"ל ומג"ב. בתגובה, מסתערבים ירו לעברו והרגו אותו. אין נפגעים בקרב הכוחות.