נתניהו ברפיח: "רק הלחץ הצבאי עוזר לנו לקדם את עסקת החטופים"

ראש הממשלה קיבל סקירה ביטחונית בעיר הדרומית ברצועת עזה, ושוחח עם הלוחמים בשטח על המשך הלחימה ולמגעים לעסקה. "הלחץ הצבאי עוזר לנו עם העמידה האיתנה על דרישותינו, לרבות שחרור מספר מקסימלי של חטופים כבר בשלב הראשון", אמר נתניהו, והתייחס גם לנאומו הצפוי בקונגרס: "אציג את צדקתה של ישראל, אבל גם את גבורתה"

זמן צפייה: 02:10

ראש הממשלה בנימין נתניהו ביקר היום (חמישי) ברפיח שבדרום רצועת עזה, ובשיחה עם הלוחמים הוא אמר כי "הלחץ הצבאי שהלוחמים מפעילים כאן בגרון של חמאס, עוזר לנו לקדם את עסקת החטופים".

נתניהו הוסיף: "אני רק התחזקתי פה מההישגים הכבירים שלהם, התחזקתי בהבנה שהפעולה העצומה שלהם מעל הקרקע ומתחת לקרקע חיונית לביטחון ישראל, והתחזקתי בהבנה שההחזקה שלנו בציר פילדלפי ובמעבר רפיח הם חיוניים להמשך".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור ברפיח
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור ברפיח | צילום: אבי אוחיון /לע"מ

עוד אמר ראש הממשלה: "הלחץ הצבאי עוזר לנו יחד עם העמידה האיתנה על דרישותינו הצודקות, לרבות הדרישה שלנו לשחרר מספר מקסימלי של חטופים וחטופות כבר בשלב הראשון של המתווה. הלחץ הכפול הזה לא מעכב את העסקה – הוא מקדם אותה".

"אני יוצא בשבוע הבא לארה"ב לנאום בפני שני בתי הקונגרס. אני הולך להציג את צדקתה של ישראל, אבל אני גם הולך להציג את גבורתה של ישראל שאני רואה פה. אני רואה פה את מתן אלגרבלי, מפקד שנפצע בבטן בימים הראשונים של הלחימה, השתקם, חזר הנה, הוא כאן מג"ד. ואני רואה כאן את החיילות, החיילים, את לוחמי השטח, את הלוגיסטיקה, את הרופאים, קשה להאמין מה שקורה כאן. פשוט גאווה לעם ישראל. ועם הרוח הזאת אנו נשיג את הניצחון המוחלט".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור ברפיח
ראש הממשלה בנימין נתניהו בביקור ברפיח | צילום: אבי אוחיון /לע"מ

נתניהו קיבל סקירה מקיפה מראש אט"ל האלוף מישל ינקו, אודות פעילות מערכי הלוגיסטיקה. בנוסף, קיבל סקירה מבצעית ממאו"ג 162, תא"ל איציק כהן על פעילות האוגדה ברחבי רפיח, הן בתת-קרקע והן מעל הקרקע. עוד עלה נתניהו לנקודת תצפית על ציר פלדלפי, בה קיבל סקירה על מרחב הלחימה, וקיים שיחה עם לוחמי גבעתי ואנשי מערוך הסיוע הקרבי-מנהלתי.