מאמצים לקידום עסקת חטופים, מפגינים חסמו את איילון

גלנט: "למעלה מ-100 מחבלים נעצרו או הסגירו עצמם ביומיים האחרונים". צה"ל תקף מסלול תעופה ששימש את חיזבאללה בדרום לבנון. לוחמי קומנדו ממשיכים בהתקפה בח'אן יונס, כוחות של מגלן פשטו על מפקדות של חמאס והג'יהאד האיסלאמי | עדכונים שוטפים

בקצרה:

היום ה-111 למלחמה: כוחות צה"ל המשיכו היום (חמישי) בהתקפה בח'אן יונס, והעמיקו את השליטה המבצעית בבירת הטרור של דרום רצועת עזה. לוחמי יחידת הקומנדו מגלן פשטו על מפקדה צבאית של מפקד מערך המודיעין של הג'יהאד האיסלאמי ברצועה ועל מפקדת חמאס, בהן איתרו כלי נשק, מכשירי קשר טקטיים, אמצעים לראיית לילה, מפות ומידע מודיעיני בעל ערך רב. אחרי יותר מ-90 שעות של שקט בעוטף עזה, אזעקת צבע אדום הופעלה היום בנתיב העשרה, לא היו נפגעים.

מטוסי חיל האוויר תקפו היום שורת מטרות צבאיות של חיזבאללה במרחב צור ובמע'ירה שבשטח לבנון, בהן מבנים ואתרים צבאיים בשימוש היחידה האווירית של חיזבאללה, וכן מסלול תעופה ששימש את חיזבאללה. מוקדם יותר היום נפלו שני כטב"מים של חיזבאללה סמוך לכפר בלום. לא היו נפגעים באירוע ולא נגרם נזק.

המאמצים להגיע לעסקה לשחרור חטופים נמשכים, והיום דווח כי ראש ה-CIA ייפגש בימים הקרובים באירופה עם ראש המוסד, ראש שב"כ, ראש המודיעין המצרי וראש ממשלת קטר. בינתיים, מפגינים למען שחרור החטופים חסמו הערב את נתיבי איילון. במהדורה המרכזית דווח הערב כי המסר שהעבירו מקטר לישראל הוא כי מדינת המפרץ לא תעזור כלכלית לשיקום הרצועה.

[timeline id="4722" name="חרבות ברזל - יום 111"]

בהכנת הידיעה השתתפו אור הלר, אלון בן דוד, חזי סימנטוב, אלמוג בוקר, מוריה אסרף וולברג, ספי עובדיה, ליאור קינן, אלי סניור, יוסי אלי, ישי פורת, גיל תמרי, נריה קראוס, יוסף ישראל, עלי מוגרבי, נעם ברקן, הילה אלרואי, מאיר מרציאנו, שלומי אלדר, ברוך קרא, אביעד גליקמן, מתן חודורוב, נגה ניר נאמן, חן זנדר, דור כהן, ליאור ורוצלבסקי, מיה איידן, אריאלה שטרנבך, סיון אלקלק, טליה כהן, לירון שמם, נעם גולדברג, טל שורר, טל שנהב, רוני שצ'וצ'ינסקי, אלעד זיני, לירן אהרוני, אורי שאבי, רן מאיר ודני מולכו