תקרית חריגה בשטחים: 2 פלסטינים נהרגו במהלך עימות עם מתנחלים

כ-50 פלסטינים התקרבו לרועי צאן יהודים באזור ההתנחלות גיתית, ואז התפתח עימות אלים בין הצדדים - שהסתיים בירי הקטלני. מדובר צה"ל נמסר כי מתחקור ראשוני עולה כי השניים לא נהרגו מאש צה"ל. ברקע העימותים הרבים שנרשמו בין מתנחלים לפלסטינים בימים האחרונים, בעקבות רצח הנער בנימין אחימאיר, כוחות הביטחון חוששים מהסלמה נוספת בשטחים

זמן צפייה: 01:05

שני פלסטינים נהרגו הערב (שני) במהלך עימות עם מתנחלים בבקעת הירדן, סמוך להתנחלות גיתית. על פי תחקור ראשוני של מערכת הביטחון, כ-50 פלסטינים התקרבו לכמה רועי צאן שיצאו עם העדר שלהם מחווה באזור, ובין הקבוצות התפתח סכסוך - שהסתיים בירי הקטלני. כעת כוחות הביטחון חוששים מהתלקחות נוספת בשטחים.

מדובר צה''ל נמסר: "מוקדם יותר היום התקבל דיווח על חשוד פלסטיני שתקף רועה צאן יהודי במרחב גיתית שבחטיבת הבקעה והעמקים. במקום התפתח עימות אלים בין פלסטינים לאזרחים ישראלים. כוחות צה״ל קפצו לנקודה ופעלו על מנת לפזר את העימות. במהלך האירוע נהרגו שני פלסטינים, מתחקיר ראשוני עולה כי לא על ידי כוח צה"ל. צה"ל ומשטרת ישראל מתחקרים את האירוע".

בנימין אחימאיר בן ה-14 שנרצח בבנימין
בנימין אחימאיר בן ה-14 שנרצח בבנימין | צילום: דובר צה"ל

התקרית החריגה מגיעה שלושה ימים בלבד לאחר שבנימין אחימאיר בן ה-14 נרצח בבנימין, בעת שרעה צאן ליד ההתנחלות מלאכי השלום. המחבל או המחבלים שרצחו את אחימאיר עדיין לא נתפסו, ומרדף כוחות הביטחון אחריהם נמשך.

אחרי שנודע דבר מותו של הנער, עימותים אלימים פרצו בין מתנחלים לפסלטינים ברחבי יהודה ושומרון, כשעל פי צה"ל עשרות נפגעו. כוחות הביטחון איתרו באזור מציאת הגופה אבן מגואלת בדם וסכין, וההערכה היא כי הוא נאבק במחבל אחד לפחות לפני שנרצח.

מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר
מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר | צילום: פלאש 90
מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר
מכונית פלסטינית שנשרפה במהלך העימותים באל-מוע'ייר אחרי רצח בנימין אחימאיר | צילום: פלאש 90

במסגרת העימותים בין המתנחלים לפלסטינים, בוצע ירי חי בדומא, ומכוניות הוצתו. לפי צה"ל, בדומא אותרו פצועים פלסטינים, וכך גם באל מור'ייר. באל-סאוויה ניזוקו בתים ומכוניות מזריקת אבנים. גם בקוסרה, בתין, סילוואד, סינגל, תורמוסעייא וביתילו נפגעו בתים ומכוניות מזריקת אבנים והצתות שביצעו מתנחלים.