הרמטכ"ל הזהיר: "חקיינות תביא לניסיונות לפגוע במטרות ישראליות בעולם"

כוכבי התריע אמש בדיון הקבינט המדיני-ביטחוני מפני דליפה של גל הטרור למדינות אחרות במטרה לפגוע במוקדים יהודיים. במקביל, ראש השב"כ דרש הרחבה של הכלים המשפטיים שעומדים לרשותו: "צריך לאפשר חופש פעולה גדול יותר"

זמן צפייה: 01:54

הרמטכ"ל אביב כוכבי הזהיר אמש (רביעי) מפני יציאה של גל הטרור מגבולות ישראל. במהלך דיון הקבינט המדיני-ביטחוני אמר הרמטכ"ל: "קיים חשש שאפקט החקיינות יביא לניסיונות לפגוע במטרות ישראליות ויהודיות בעולם". על כן, במקרה כזה השב"כ, המוסד ואמ"ן יידרשו לעשות הכנה מיוחדת, כדי למנוע את הניסיונות לפגע.

בנוסף, ראש השב"כ רונן בר התייחס בדיון לטענות לפיהן ניתן היה לעצור את המחבלים בגלל פוסטים קיצוניים שפרסמו ברשתות החברתיות. לדבריו, הטענות אינן נכונות, משוש שאין לו את הכלים המשפטיים לעשות זאת. "מזהים עלייה דרמטית בהסתה ברשתות החברתיות. אנחנו זקוקים ליותר כלים חוקיים - צריך לאפשר חופש פעולה גדול יותר", אמר ראש השב"כ.

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-3103222019' autoplay='0' credit='' desc='מבצע "שובר גלים" - הצעדים הבאים ' poster='' kid='1_1tecv728' duration='100']

מוקדם יותר השבוע פורסם כי ראש הממשלה נפתלי בנט אישר לשב"כ לבחון אפשרות להורדת תנאי הסף למעצרים מנהליים של אזרחים. לכן, גם מי שצורך תכנים של דאעש באינטרנט צפוי להיעצר. כמו כן, במשטרה מעריכים כי ישנם בין 20 ל-30 תאים רדומים של ארגון הטרור בישראל, שיהיו תחת מעקב. בנוסף, גל מעצרים צפוי לצאת לפועל כבר הלילה.