דיווח: ישראל הזהירה פעילי חזבאללה בטלפון לפני תקיפות בסוריה

לפי ה"ניו יורק טיימס", גורמים ישראלים התקשרו לפעילי הארגון והתריעו בפניהם מפני תקיפת צה"ל כדי להימנע מהרג והסלמה בגבול הצפוני. "המסר – אנו יכולים לראות אתכם, גם אם אנחנו לא הורגים"

זמן צפייה: 01:17

עיתון "הניו יורק טיימס" דיווח היום (חמישי) כי ישראל התקשרה להזהיר פעילי חזבאללה לפני תקיפת חיל האוויר בשבוע שעבר בגבול סוריה-לבנון, כדי שלא יהרגו ולהביא להסלמה בגבול הצפוני. על פי מספר בכירים ישראלים ובמזרח התיכון, מדיניות ישראל מעידה על החשש שלה ממערכה נוספת מול ארגון הטרור, שעל פי הערכות מחזיק ביותר מ-100 אלף טילים שיכולים להגיע לכל נקודה במדינה. עם זאת, בישראל עדיין מנסים להעביר מסר, לפיו "אנחנו יכולים לראות אתכם - גם אם אנחנו לא הורגים".

יתרה מזאת, הטיל הראשון שנורה לעבר השיירה בשבוע שעבר פספס בכוונה את המטרה, והכריח את הפעילים ששהו בג'יפ לברוח. במקרה זה התוכנית הישראלית נכשלה, מפני שהפעילים חזרו לקחת את הציוד שלהם שנשאר ברכב - ונפגעו. מהצד השני, גם חזבאללה נמנע מהרג ישראלים, למרות הרטוריקה החריפה של הארגון שמבקש להשמיד את מדינת היהודים, מחשש להסלמה.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

מסתמן: מרבית חנויות הרחוב ומרכזים מסחריים ייפתחו החל ממחר

לפיד תקף את ניסנקורן: "איך תחיה עם עצמך? איך תסתכל על אשתך?"

"החזיק את הנשים בתנאי עבדות": אישום נגד הרב שניהל כת בי-ם

מדיניות ההזהרה של ישראל בגבול הצפוני דומה לזו שבה היא נוקטת ברצועת עזה, המוכרת גם בשם "הקש בגג", כאשר היא מעוניינת לפגוע במחסני נשק שמוסלקים בבניינים של אזרחים. עם זאת, הטקטיקה יוצרת מתח בין ארגוני המודיעין הישראלים לצבא, שמבקש ליצור הרתעה נוקשה יותר.

בשבוע שעבר דיווחו כלי תקשורת ערביים על תקיפה אווירית ממוקדת נגד רכב חזבאללה שנסע על כביש ביירות-דמשק והעביר נשק מלבנון לסוריה. הדיווחים מייחסים את התקיפה לחיל האוויר הישראלי וטוענים כי היא בוצעה ממל"ט, סמוך לגבול בין המדינות.

תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל
תקיפה בסוריה המיוחסת לישראל